fbpx
  • 30 ביוני 2022
 להיות או לא להיות? הכל שאלה של הערכה עצמית

להיות או לא להיות? הכל שאלה של הערכה עצמית

מיליוני אנשים מרגישים תקועים בחייהם וחווים משבר בזוגיות, בקריירה, בפרנסה ובבריאות עקב הערכה עצמית נמוכה.

ניסן בן מומחה לשיפור הערכה עצמית רוצה לתת לנו כלים בשביל להתמודד עם המצב ולחיות חיים של ביטחון ושלווה.

  1. אז מהי בעצם הערכה עצמית?

הערכה עצמית היא היכולת של האדם להעריך את עצמו. המונח מתאר איך האדם שופט את עצמו ואיך הוא מתייחס לעצמו.

הערכה עצמית מתחלקת לשניים: הערכה עצמית שלילית והערכה עצמית חיובית. לרוב,  זה מתבטא במחשבות, רגשות ובפעולות שמובילות לתוצאות.

דוגמה להערכה עצמית שלילית- כאשר קיימת המחשבה "אני טיפש/ה", עולה בנו רגש האכזבה והפעולה שאנו נוקטים היא דחיינות המביאה בעצם לתקיעות.

דוגמה להערכה עצמית חיובית – כאשר המחשבה היא "אני חכם/חכמה" הרגש שעולה הוא ביטחון.  הפעולה היא למידה והתוצאה הצלחה!!! ועל כך נאמר: "מחשבה יוצרת מציאות".

  1. למה חשוב שנעריך את עצמנו?

אדם שלא מעריך את עצמו לרוב ישאר תקוע במקום. הוא יחווה תסכול, דיכאון וריחוק חברתי. מערכת היחסים שלו עם הסביבה תפגע, הוא לא יממש את עצמו וירגיש חסר ערך ומשמעות. לעומת זאת,  אדם שמעריך את עצמו יחווה צמיחה, יקבל הערכה מהסובבים אותו, מערכות היחסים שלו עם הסביבה ישתפרו והוא יחווה שלווה רוגע וביטחון.

  1. איך הסביבה משפיעה על הערך העצמי?

לסביבה שלנו יש השפעה חזקה עלינו! את רוב החיים שלנו אנו מבלים בסביבה של אנשים ולכן סביבה שלילית תשפיע עלינו לרעה ותוריד את הערך העצמי שלנו. לעומת זאת, סביבה חיובית תדחוף אותנו קדימה ותשפיע לטובה על הערך העצמי שלנו. לכן עלינו להיות מודעים ולשאול את עצמנו האם אנו נמצאים בסביבה מקדמת או מעכבת?

  1. אז איך אנחנו יכולים להעריך את עצמנו יותר?

הבשורה הטובה היא שאפשר לעבוד על ההערכה העצמית ולהגביהה באמצעות כמה דרכים:

א. תחילה מייצרים תחושת הצלחה. נעשה רשימה של כמה דברים שהצלחנו לעשות בתחום בו אנו רוצים להעלות את הערך העצמי.

ב. נעשה רשימה של משימות לביצוע. לאחר ביצוע כל משימה, נסמן ויש שבוצעה.

ג. נציב לעצמנו מטרה ברורה ומדידה ונתמיד בפעולות שיובילו אליה.

ד. נשאל את הסובבים שלהו מהם הדברים טובים שהם חושבים עלי.

ה. נבחר להיות בסביבה תומכת ומעצימה.

ו. פעילות גופנית, מדיטציה ושמירה על אורח חיים בריא משפרות את ההערכה העצמית.

ז. לדיבור שלנו יש כוח ולכן כדאי להשתמש במילים מעצימות כלפי עצמנו. לדוגמה- "אני יכול/ה", "אני מסוגל/ת.

  1. האם כל אחד יכול לעשות את זה בעצמו או שצריך לקחת ליווי אישי?

כמובן שניתן לשפר את הערך העצמי לבד, אך אם רוצים לעשות את זה באופן מקצועי ולחסוך הרבה זמן ואנרגיה מומלץ לקחת ליווי אישי!

  1. איפה אפשר לקבל עוד ערך ותכנים ממך?

אני מזמין אתכם ליצור עמנו קשר ולשמוע פרטים על תהליך ליווי האישי שתוצאותיו מובטחות ויקפיצו את הערך העצמי לרמה הבאה שלכם!

ניסן בן – 0547526907