fbpx
  • 16 בינואר 2022
 מפרק שריר ואוגר שומן: הורמון הקורטיזול הוא האויב הגדול ביותר של מתאמנים שחיים בשגרה לחוצה ולו״ז עמוס.

מפרק שריר ואוגר שומן: הורמון הקורטיזול הוא האויב הגדול ביותר של מתאמנים שחיים בשגרה לחוצה ולו״ז עמוס.

ליאור עמרן מומחה לעיצוב הגוף חושף את 3 תוספי המזון האפקטיביים ביותר להתמודדות עם סטרס ביום יום שמוביל לרמות קורטיזול גבוהות.

אחרי שעזר למאות מתאמנים להשיג את גוף החלומות שלהם תוך 4 חודשים בלבד בשיטת" 4 היסודות״ – ליאור עמרן רוצה ללמד אתכם איך ניתן להפסיק לאגור שומן ולנצל את הטבע והביולוגיה הטבעית שלנו כדי למקסם תוצאות בחדר הכושר . עד כמה זה הולך לשנות לכם את החיים? אתם כבר הולכים לדעת!

״פעם הייתי נלחם עם מתאמנים כדי לעזור להם להוריד את השומן, ניסיתי כל מה שידעתי אבל זה לא באמת יצר שינוי משמעותי עד שנחשפי לעולם תוספי התזונה. ואני לא מדבר על חלבון או גייינר.״

ככה ליאור עמרן מתאר את איך הוא מצליח לקחת מתאמן עם גנטיקה קשה ולהפוך אותו למכונה שיודעת לשרוף את השומן הרבה יותר בקלות! בלי לבזבז  על שעות של אירובי בחדר הכושר ולחיות על תפריטים של 1000 קלוריות ביום.

״כל מה שצריך כאן זה פשוט להסתכל על הדברים ממעוף הציפור ולפעול בצורה מדעית יותר שפותרת את הבעייה מהשורש שלה. זה מדהים כמה זה קל אחרי שבונים את הבסיס לפני שמוציאים כל כך הרבה אנרגיה וכוחות מיותרים באימונים.״

״היום כשאני עובד, אני לא יכול לשחרר מהשיטה הזו וגם לא המתאמנים שלי, אני לא אשקר – זה דורש לעבוד בצורה חכמה וזה תהליך שדורש התמדה ועקביות אבל אחרי שבונים את היסודות אין יותר חזרה אחורה ,האנרגיות מטורפות והגוף פשוט משיל את השומן הרבה יותר בקלות וגם אחוזי השומן נשארים נמוכים יותר לטווח הארוך”.

“אחד המתאמנים שלי שהגיע לתוצאה יוצאת דופן, היה זוהר אברך–  מתאמן שעשה 8 שעות אירובי בשבוע ועבד במשמרות שהתישו אותו והעלו לו את רמות הקורטיזול לרמה שלא איפשרה לו בכלל לייצר שריר אלא רק לאגור שומן שוב ושוב. תוך 3 שבועות בלבד מאז שהורדנו את רמות הסטרס שלו ורמות הקורטיזול עקב שינוי בצורת האימון וההתנהלות ביומיום שלו הוא חיסל 5 ס"מ מהיקף המותן שלו שהיה תקוע איתם במשך כמעט 3 שנים ב3 שבועות בלבד!״.

זוהר אברך: “התהליך עם ליאור זה התהליך הכי איכותי ומקיף שעשיתי בחיים שמביא תוצאות“

“היום מסתובבים ברשת המון מאמנים שמלמדים כל אחד איך לרדת במשקל ולהגיע לגוף חטוב עם קצת אירובי וקצת טיפים בתזונה ואימון ואז נוצר מצב שהמתאמן רואה תוצאות התחלתיות אבל אחרי זה מגיע למחסום שהוא לא מצליח לפרוץ אותו , ואותו מאמן אומר למתאמן: פשוט תוסיף יותר אירובי ותאכל פחות ואז תראה יותר תוצאות .

מבלי להבין את הפיזיולוגיה האמיתית של הגוף והאיזון ההורמונלי שצריך להיות שם כדי שיפסיק להלחם במשקל. אותו מתאמן מתייאש בסופו של דבר מפסיק להאמין בעצמו וחושב שהכל זה גנטיקה.״

נניח ואני רוצה לרדת בשומן הבטני, מה הדבר הראשון שאתה ממליץ לי לעשות?

“הדבר הראשון שהייתי מציע לך לעשות יהיה להבין מהי רמת הסטרס שלך ביומיום מהי איכות השינה שלך ולוודא בכלל שיש לך את "בנק האנרגיה״ הזה כדי לשרוף שומן בכלל. עד שאתה לא נמצא ברזרבה האנרגטית הזו הגוף שלך לא רוצה בכלל לשמוע על לשרוף שומן אלא הוא בעיקר נלחם על חיזוק המערכת החיסונית שלך כדי שלא תקרוס.

עכשיו כשיש לך את המידע המדויק הזה, אפשר לבנות פיתרון שמתאים בול למטרה שאתה רוצה להשיג אם זה הגדלת מסת השריר עיצוב הגוף והמסת השומן הבטני העמוק.

. אחרי השלב הזה אנחנו בונים אסטרטגיה שכוללת תוכנית אימון כח שמעלה את רמות הטסטוסטרון –אחת כזו שמדוייקת עבורך וכזו שתמצק את הגוף ותבסס את הירידה בשומן לרמות שלא הכרת. ״

–  מהם 3 תוספי המזון שאתה מדבר עליהם להורדת רמות הסטרס?

״האמת שיש הרבה יותר מ3 וכל אחד צריך לקבל את זה בהתאמה אישית ומדוייקת עבורו אבל אם נציין 3 תוספי מזון אפקטיביים למטרה הזו הם:

אומגה 3 כזה שהוא באמת איכותי, מגנזיום ואבץ בתור בסיס.

אני יכול להגיד רק שמה שנמכר בד"כ בחנויות הטבע והפארמים הוא רחוק מלהיות איכותי ובספיגה מרבית כדי שתרגיש את התוצאות תכלס בשטח ויחסית בזמן קצר.״

הבנתי, תראה יש כל כך הרבה שיטות תזונה ואימון וכל אחד אומר משהו אחר, איך אפשר לדעת מה באמת נכון עבורי

“נכון שיש הרבה דרכים ושיטות להגיע לגוף חטוב ולכל אדם יש את הדרך שהוא מתחבר אליה ותתאים לו יותר .זה מצויין. זה לא משנה את העובדה שישנו בסיס פיזיולוגי שצריך לבנות עליו את התוכנית ואם הוא לא קיים כל פעם תתאכזב מחדש ולא תגיע לתוצאות שכל כך מגיע שתקבל .הגיעו אלי מתאמנים שניסו גם 10 ו15 שנה בהתמדה חסרת פשרות עד שהבינו שאפשר להגיע לתוצאות בחצי מהזמן וגם להכניס את זה לסדר יום שלהם בלי להלחם.״

זה חדש לי, כי רוב המאמנים מטיפים להתאמן יותר ולהביא את הגוף למצב של התשה מסוימת, לא ככה?

“זו הבעייה של רוב המתאמנים , קשה להם לשנות את התפיסה ולוותר על התפיסה הישנה שצריך להתיש את הגוף כדי לראות תוצאות. כשאתה רוצה לבנות גוף כזה שמגיב מהר ועושה שינוי בזמן קצר אתה צריך לחשוב אחרת מרוב המתאמנים ולא לרוץ ישר לפעולה אלא לתכנן היטב ולפנות למאמן שיכול לכוון אותך ולהתאים לך תוכנית מקיפה שכוללת במקביל גם מרכיבים של הורדת סטרס וגם תוכנית שעוזרת לך להוציא יותר אנרגיה במהלך היום״.

אני מכירה המון מאמנים בחוץ וכולם מבטיחים בדיוק את אותו דבר, במה אתה שונה מהם?

“אחד הקלפים הרציניים שבזכותו אני מצליח להביא תוצאות מהירות ללקוחות שלי, זה היכולת שלי לבנות את החליפה המדוייקת עבור הלקוחות שלי ולהתאים להם את זה ליומיום שלהן ובנוסף לבנות להם מיינדסט מנצח ,כזה שגם שמגיעים רגעי השבירה הוא יודע להרים את עצמו מהר לדרך הישרה לחזק את עצמו ולהאמין שהוא יכול לפרוץ כל מחסום אפשרי עם הגוף ובחיים שלו.”

אתה נשמע מאוד בטוח בעצמך, קרה לך שתהליך שלך נכשל ומתאמן לא הגיע ליעד שלו

“כן, קרה לי עם מתאמנים שהיה להם קושי לשנות תפיסה וליישם את הכלים שקיבלו ממני אז זרמתי איתם כדי שבכל זאת יוכלו להתמיד ויפיקו את המירב מהתהליך. אבל זה חבל מאוד מבחינתי, כי לעבוד בלי הסיסטם שאני מאמין בו יוצר בסוף פער של פספוס מבחינתי וגם  תחושה שהלקוח יכל לקבל ממני יותר .”

  • איזה טיפ אתה יכול לתת לקוראים שלך?

 

“95% מהלקוחות והמתאמנים שאני פוגש מספרים לי שכבר ניסו כל דיאטה אפשרית מתאמנים בקביעות אבל לא משנה מה הם עושים הם מרגישים שמשהו לא עובד להם.

הבעיה שלהם מתחילה בחוסר הבנה של הגוף שמתחיל מהבסיס ביישום האסטרטגיה שלי שנקראת השלם את החוסר הגנטי שלך"

למשל, בעלי עסקים עם שגרה לחוצה זה קהל שסובל מלחץ אטומי. הם לא מודעים לחוסרים הבסיסיים שלהם ברמת חומצות שומן ויטמינים מינרלים ועוד פרמטרים שאני בודק ומנתח בפגישות האבחון שלי בנוסף הם לא מתכננים בקפידה את היום שלהם מבחינה תנועתית ,לא מודעים מספיק לפרטים הקטנים ונבלעים בסטרס של יום העבודה שלהם ולאחר מכן הסטרס של הבית.

הדרך שעובדת לטווח הארוך היא היכולת שלך לייצר יום שמתחיל באנרגיה גבוהה וכשאתה סוגר לעצמך זמן מוגדר של 20-30 דקות של פעילות אירובית קצרה של מספר דקות עם זמן של תכנון היום בצורה נכונה שבו אתה יוצר מספר הפסקות קטנות במהלך היום שבהם אתה לוקח לעצמך כמה דקות של נשימות ובכך אתה לא נותן לרמות הקורטיזול להגיע לרמה כזו שתחרב כל סיכוי שלך לגוף חטוב ומשקל מאוזן.״

“הדבר השני שמחריב לכל בעל עסק את הסיכוי להפוך את הגוף שלו למכונה שורפת שומן, זה לדייק לבצע אימוני חיזוק וכח קצרים שמעלים את רמות הטסטוסטרון שנכונים עבור הגוף שלהם מגוונים ברמת החזרות והעצימות שלהם מבלי לגרום לעצמם להגיע לדלקות ופציעות.

הגבול בין אימון אפקטיבי שמביא תוצאות לאימון שמוביל לפציעה הוא הרבה פעמים גבול דק ואם לא מתכננים נכון ובצורה מדויקת מהר מאוד מתייאשים ומפסיקים הכל.״

״הדבר השלישי הקריטי לתוצאות הוא מעקב ובקרה- זה מתחיל מהצבת מטרות ויעדים ודדליין למטרה. שאתה יודע בדיוק מתי אתה הולך להשיג את היעד שהצבת לדוג- לעלות 30 אחוז בכח ולרדת ל15 אחוז שומן עד ה1 למרץ. אצלי הכל כתוב מראש בתוכנית עוד לפני שהמתאמן אפילו התחיל בפעולות.

אחרי השלב הזה של האבחון –מה שנשאר לך זה רק ליישם את הכלים שקיבלת ולחייך בדרך לתוצאות שאוטוטו עומדות להגיע״.

נניח ואני אדם עסוק מאוד ויש לי לו״ז מאוד צפוף בשגרה, איך אני אמור להצליח בתהליך כזה שדורש כל כך הרבה אנרגיה וזמן?

“אני לא עובד עם כל אחד אלא רק עם חבר’ה רציניים שמוכנים לתת עבודה ולעשות את מה שאני אומר. התכניות אצלי מבוססות על התאמה אישית למתאמן ביחס מאוד אישי, ולכן אין מתאמן שלא הצלחנו למצוא לו את השילוב הנכון למבנה החיים שלו. הדבר היחיד שחשוב כדי להצליח בתהליך זה נחישות מצד המתאמן״.

למי שמרגיש שעכשיו זה הזמן שלו והוא בשל לשינוי אמיתי ורוצה להבין מה הפעולות שהוא צריך לעשות לשינוי, אפשר לתאם שיחת ייעוץ איתי מכאן.