• 29 באוקטובר 2020
 האם פרסום דיגיטלי מתאים לכל בעל עסק?

האם פרסום דיגיטלי מתאים לכל בעל עסק?

תפסנו את מייסדי "כריש השיווק" - אחד ממשרדי הפרסום המובילים בפרסום בדיגיטל לראיון מיוחד על השיווק ברשתות החברתיות, ועל תופעת "עשה זאת בעצמך" של בעלי העסקים בארץ.
האם כל בעל עסק יכול לפרסם את עצמו בדיגיטל?

בהחלט! כל בעל עסק יכול לפרסם את עצמו בדיגיטל. החל מפיצרייה שכונתית, ועד למשרד מכובד לעריכת דין. עם זאת, חשוב להדגיש שלא כל עסק יצליח בכל מיקום בדיגיטל, ויש להתאים לכל עסק את האסטרטגיה המותאמת עבורו. עסק שיפרסם את עצמו במיקום שגוי בדיגיטל, עלול להוציא תקציבים פרסומיים לחינם, וסביר להניח שהוא לא הולך לראות תוצאות. לעומת זאת, כשבוחרים בפרסום במקום הנכון – ניתן לייצר תזרים רציני של לקוחות ולהגדיל באופן משמעותי את ההכנסות של העסק.

איך ניתן לדעת מהו המקום המתאים עבורי לפרסום העסק?

ישנם 2 סוגים של פרסום – הסוג הראשון הוא פרסום ממוקד, כמו פרסום בגוגל לדוגמה. בסוג פרסום זה אנו פונים ללקוח הפוטנציאלי בדיוק ברגע שבו הוא מחפש את השירות או המוצר שלנו. לדוגמה, אם כרגע הלקוח עבר דירה, והוא מחפש כעת לשפץ את הבית. הוא יכנס לגוגל, יקליד מילת מפתח הקשורה לתחום השיפוצים, ושם אנו ״נתקוף״ אותו עם ההצעה שלנו.
    סוג הפרסום השני הוא פרסום שמגיע ברגעים פחות צפויים, כמו פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם. ברגע שאנחנו מדפדפים בפיד או בסטורי מופיעות לנו פרסומות. לרוב, הפרסומות הללו יתאימו למה שאנו מחפשים או לתחומי העניין שאנו מחפשים כרגע. לפייסבוק יש אלגוריתם משובח שעוזר לאנשי הפרסום לזהות את הלקוחות הפוטנציאליים, ויחד עם הכלים הנכונים והכתיבה השיווקית המשכנעת – ניתן להפוך את הפרסום לאפקטיבי במיוחד, ולהביא תוצאות בעלויות זולות הרבה יותר מהפרסום הממוקד.
   סוג פרסום זה אינו מתאים לכל אחד. לרוב הוא יתאים לעסקים שקהל היעד שלהם אינו תלוי בתקופה כלשהי בחיים אשר משתנה מאדם לאדם. לדוגמת קבלן השיפוצים – סביר להניח שתחום מהסוג הזה יעבוד טוב יותר בשיטת הפרסום הממוקד, מכיוון שאין דרך מדוייקת לדעת האם אותו גולש מתעניין כרגע בשיפוץ הדירה שלו. בניגוד לפרסום הממוקד – ששם אנו יודעים בוודאות, כי הוא השתמש במילות המפתח המסמלות על כך. בסופו של יום, לא ניתן לדעת מראש באיזה שיטה העסק יצליח יותר, אבל ניתן להעריך. לכן, אנו ממליצים להריץ טסטים על 2 שיטות הפרסום, ולהיצמד לשיטה שמשאירה את הפרסום רווחי הרבה יותר.

מה היתרון של סוכנות פרסום ותיקה לעומת עשה זאת בעצמך?

תופעת ה״עשה זאת בעצמך״ תופצת תאוצה בזמן האחרון, וזה נפלא- אך ורק אם עושים את זה נכון. לסוכנויות הפרסום הוותיקות יש את הידע והכלים להקים ולתחזק קמפיינים בצורה שתשאיר אותם רווחיים בכל פעילות הקמפיין. דבר נוסף, תחזוק והקמה של קמפיין דורשים לא מעט זמן באופן יומיומי. קמפיין מצריך אופטימיזציות ומעקבים יומיומיים, בדיקת הסטטיסטיקות והזרימה של הלידים, ועוד מספר פעולות נוספות. בעל עסק שמעדיף להקדיש את הזמן הזה בניהול הקמפיין שלו, במקום בלסגור עסקאות ולהכניס יותר כסף לעסק – עושה טעות אדירה.

מה הטיפ הכי חזק שאתם יכולים לתת?

אל תסתכלו על השקלים הקטנים, ואל תהיו פזיזים בהחלטות שלכם. אנו נתקלים באופן יומיומי בלקוחות שנכוו מסוכנויות פרסום כאלו ואחרות שגבו מהם תשלום מוזל אך לא סיפקו תוצאות. 

צילום - כריש השיווק

הסכום לתשלום הוא לא מה שמשנה באמת. מה שמשנה הוא החזר ההשקעה. מה שנקרא בשפה המקצועית – ROI. הרי אם שילמתם ריטיינר חודשי של 500₪ לסוכנות פרסום שהובילה להפסדים – היה עדיף לא להתחיל מלכתחילה. לעומת זאת, אם שילמתם ריטיינר חודשי של 2,000₪ + תקציב פרסומי של 2,000₪, ומהסכום הזה הרווחתם 10,000₪, יצאתם ברווח של 6,000₪, למרות ששילמתם ריטיינר חודשי גבוה פי 4!

לקידום העסק שלך בדיגיטל – פנה עוד היום לכריש השיווק במספר – 054-3980098

עוד באותו נושא