• 11 בנובמבר 2019
 איך בחור פשוט מהפריפריה הפך למחוזר ביותר ע"י המותגים המובילים בישראל?

איך בחור פשוט מהפריפריה הפך למחוזר ביותר ע"י המותגים המובילים בישראל?

בעלי העסקים בארץ הכתירו אותו ל"טוני רובינס של השיווק בארץ". איך הצליח אדם אחד לשנות את חוקי המשחק בעולם השיווק, לחבר מאות עסקים וותיקים אל הדור הצעיר ולייצר להם רווחים דמיוניים עם משפך שיווקי בעזרת נוסחת "היהלום" שפיתח.
הקרקע מתחת לרגליה של תעשיית "משרדי הפרסום" רועדת. מרזוק החליט לחשוף את כל הטריקים והשיטות של משרדי הפרסום הגדולים והם מנגד מנסים להשתיקו באמצעות עשרות תגובות שליליות, דיווחים לפייסבוק, וניסיונות חדירה לחשבונו האישי.
״איך הכל התחיל?״

ואוו זה היה מזמן (הוא מחייך וצוחק), גדלתי ביישוב בו מקדשים עבודות כפיים, עבודה קשה, פיזית בעיקר, מקום בו לא מאמינים בקדמה או שאפשר בכלל לייצר כסף דרך האינטרנט. גם אני הייתי כזה בהתחלה.. עבדתי בעבודות כפיים מזדמנות בחופשים כדי להרוויח קצת כסף אך לא הייתי מרוצה מהתמורה לעבודה הקשה שלי,
ידעתי שאני מסוגל ליותר. אני זוכר שראיתי כתבה בחדשות על תופעת ההתאבדויות בקרב צעירים בגלל קבוצת פייסבוק שמעלים לשם תמונות ומקבלים "דירוג" מכל חברי הקבוצה, זה זעזע אותי לראות את התגובות שם"

אוראל שהתנדב אז במועצת הנוער העירונית העלה הצעה לצאת בקמפיין נגד הקבוצה אך הוא ירד מהפרק מיד בשל מחסור בכסף ואמצעים נוספים.
״אז מה עשית?״
"החלטתי לפעול לבד. פתחתי קבוצת פייסבוק בשם "LOVE" – שכל מטרתה הייתה פרגון , חברי הקבוצה יכלו להעלות תמונות והיה אפשר לרשום שם רק תגובות חיוביות. מהר מאוד הקבוצה צברה תאוצה, עשרות אלפי בני נוער הצטרפו אליה ועזבו את הקבוצה השנייה הפכנו לקבוצת הנוער הפעילה בישראל. עם הגדילה המהירה הגיעה גם התקשורת ואיתה החשיפה הרבה והצעות לשיתופי פעולה ממותגים מובילים, הצעות לעבודה במשרדי פרסום שונים ובעיקר המון כסף. זה היה הרגע בו הבנתי שאין כסף קל יש כסף מושכל"
אוראל מתראיין בגיל צעיר לטלווויזיה
"ביום אחד כל מה שבניתי נמחק, חזרתי לעבוד כקופאי"
דווקא בשיא ההצלחה, שהתרחבתי ופתחתי עשרות קבוצות ודפים שונים, פייסבוק החליטה למחוק לי את החשבון לצמיתות בגלל "הפרת התנאים בתקנון". בנינו מי קורא תקנון עם 5,000 מילים?
״תחלוק עם הקוראים שרוצים לקוחות נוספים כמה טיפים?״
בכיף, עמוד הפייסבוק שלכם היום הוא הרושם הראשוני של העסק שלכם. בעלי עסקים רבים נוטים לזלזל בחשיבות שלו. זה כמו שאני לא אסתפר המון זמן ואראה רע וכדי לנסות לשפר את המראה שלי אנסה לספר את עצמי לבד. זה לא יעבוד נכון? הרי אני לא ספר – אני רק אגרום נזק. זה מה שהלקוח מרגיש ברגע שהוא נכנס לדף פייסבוק ובעל העסק מאחל לו "שנה טובה" עם תמונה של תפוח עצוב מגוגל וטקסט שהוא הוסיף בצייר. הלקוח בוחן את הכל, יש לך הרבה לייקים? WhatsApp אישי או עסקי? תמונת נושא ישנה, או וידאו חדשני ומזמין?
"אז עסק לא יכול לעשות כלום בלי משרד פרסום?"
לא, אמנם חובה שימוש באיש מקצוע בחלק מהדברים, אך רוב הדברים הפכו לפשוטים הרבה יותר כך שכל בעל עסק יכול לבצע אותם בעצמו, לקבל לקוחות נוספים ולחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה. בהרצאות שאני מעביר, במחיר שווה כיס לכל בעל עסק, אני מלמד במשך 5 שעות רק פרקטיקה. אני לא מאמין ב "קורסים" שכל המנטורים מוכרים למשך חצי שנה – זה בולשיט, הם מלאי תאוריה ומלאי פתרונות לא כלכליים. למה שבעל עסק יבזבז 50 שעות בשבוע כדי לפרסם בכל מיני מקומות? לא עדיף לו למכור את השירות שלו בזמן הזה?"
"לסיום מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת לבעלי עסקים שמפרסמים בפייסבוק?"
זה עלה לי בקריירה שלי – אף פעם אל תסמכו רק על מקור לקוחות אחד. לא על פייסבוק, לא על אינסטגרם ולא על שום פלטפורמה אחרת. ברגע אחד החשבון שלכם יכול להיחסם והכל ימחק. צרו לעצמכם רשימת תפוצה, אספו כמה שיותר פרטים אודות הלקוחות שלכם, מייל, נייד וכו', ותפיצו את הערך שלכם אליהם באמצעים השונים – תרגילו אותם להתעדכן גם באמצעים השונים. אגב ברגע שתעזרו להם לפתור בעיה קטנה באמצעות הערך שחילקתם תהיו בטוחים שאת הבעיה הגדולה הם יפתרו רק אצלכם.

אל ההרצאות של אוראל אפשר להגיע דרך : OrelMarzuk.com

0 Reviews

Write a Review