• 11 בנובמבר 2019
 היכונו להעלאת המס לרכבים היברידיים בינואר 2020

היכונו להעלאת המס לרכבים היברידיים בינואר 2020

לפני כ-4 חודשים, ביוני 2019, הציג משרד האוצר תכנית קיצוצים שביניהם העלאת מיסוי על הרכבים ההיברידיים. זאת לאחר שבתחילת חודש אפריל 2019 נכנסה לתוקף הטבת המס על אותם רכבים. ההחלטה הזו דרמטית לשוק הרכבים ההיברידיים בישראל שתגרום בינואר 2020 להעלאת מחירים. עקב כך היבואנים של הרכבים ההיברידיים מוכנים למספר רב של הזמנות.

שיעורי המס על רכבים היברידיים

כיום, מי שרוכש מכונית חדשה בישראל צריך לשלם מס של 83%. ממס זה מנוכים עד כ-16 אלף שקל שמחושבים לפי הרמה של פליטת הזיהום של הרכב. עם זאת, על רכבים מסוג היברידי מוטל מס קניה של 30% בלבד!

לכן, בין היתר, המכונית הפופולרית בישראל היא  רכב מסוג היברידי – יונדאי איוניק. למעשה, מותגי הרכב אשר מובילים כיום את שוק הרכב בישראל (יונדאי, טויוטה וקיה) משווקים כל אחד דגם היברידי מוביל. על פי הערכות, כמו בכל שינויי מס קניה אשר נעשו עד היום בענף הרכב על ידי רשות המסים, גם העלאת מס הקניה על הרכבים ההיברידיים תהיה הדרגתית. כלומר, החל מינואר יעלה מס הקניה על רכב היברידי בתהליך הדרגתי.

על-פי ההערכות של גורמים בענף הרכב, במהלך מחציתה השנייה של 2019 יהיה יבוא של מאות אלפי מכוניות היברידיות לישראל- זאת בעקבות הודעת משרד האוצר על העלאת מס הקניה על מכוניות היברידיות.

העלאת המס על הרכבים ההיברידיים- לא המכה הראשונה

הגדלת מסי הקנייה שצפויה להתרחש בינואר 2020 זוהי מכה לשוק הרכבים ההיברידיים. מכה שמצטרפת למכות נוספות. המכה הראשונה היא עדכון "המס הירוק" מחודש אפריל שמחמיר את תקן חישוב פליטת המזהמים לרכבים בכלל וכתוצאה מכך גם לעליית המס ברכבים היברידיים. ההחמרה בטווח פליטת המזהמים גרמה לשינוי בדירוג הרכבים ההיברידיים. סוג רכבים הללו עברו מדירוג מזהמים נמוך מאוד לדירוג זיהום גבוה יותר. כתוצאה משינוי הדירוג עודכן גם דירוג המס שבא לרעת רוכשי הרכבים ההיברידיים. המכה השנייה היא התייקרות של מחירי הרכב על ידי היבואנים בתחילת שנת 2019.

בעקבות כל השינויים מי שיסבול מכל השינויים זה הלקוח הסופי. נראה שהמכוניות ההיברידיות שיושפעו הכי הרבה משינויי שיעורי המס יהיו המכוניות הפופולריות ביותר בישראל: יונדאי איוניק וטויוטה קורולה. הצפי הוא שיימכרו במחיר יקר יותר באלפי שקלים.

שוק הרכבים ההיברידיים סוער

על כן, שוק הרכבים ההיברידיים נמצא כיום בתקופה סוערת של פעילות לקראת העלאת מס הקניה על כלי רכב היברידיים שתכנס לתוקף בינואר 2020 הקרב ובא. מהלך המיסוי כבר יצר עשרות אלפים של הזמנות לרכבים הללו. הזמנות חדשות ממשיכות לזרום, בקצב של מאות לשבוע, ככל שמתקרבים לשנת 2020. כדי למלא את הביקוש הזה מנסים היבואנים של הרכבים ההיברידיים להניח את היד על כל מלאי, שיהיה זמין לייבוא ושחרור מהמכס עד סוף השנה. עם זאת, ישנם יבואנים שנשארו ללא מלאי לשנה הנוכחית ולכן לא יכולים לספק רכבים זמינים . בנוסף, חברות הליסינג מתעסקות בהזמנות מאסיביות של רכבים היברידיים.

אחת מחברות הליסינג הללו זו חברת וואן ליס אשר נערכה לשינוי הצפוי בשוק ורכשה רכבים היברידיים לאספקה מידית!

0 Reviews

Write a Review