fbpx
  • 23 באוקטובר 2024

הגיע הזמן לנצל את ההזדמנות לקרקע חקלאית משלכם ביישוב המבוקש ביותר במרכז

 הגיע הזמן לנצל את ההזדמנות לקרקע חקלאית משלכם ביישוב המבוקש ביותר במרכז

הכתבה נכתבה בשיתוף "מני גרופ"

בזמנים בהם שטחי הבנייה הולכים ומצטמצמים, ורק כ-5% מסך קרקעות המדינה הינן חקלאיות, אין ספק שהזדמנות לרכוש קרקע חקלאית היא נדירה – במיוחד שמדובר בקרקעות היחידות שנותרו בגוש 7676 , הגוש ששדה וורבורג בנוי בו. באזור מבוקש כמו שדה ורבורג, יישוב יוקרתי הנמצא צפונית לכפר סבא. בשלב הראשוני, ישווקו 5 דונמים, כאשר כל דונם יכלול 10 יחידות קרקע, ומי שישכיל לראות את הפוטנציאל יוכל להנות  מצפי תשואה של עד 300%.

הצ'אנס שלכם נמצא דווקא עכשיו

בתקופה בה מחירי הנדל"ן מרקיעים שחקים, הריבית גבוהה והאינפלציה מקשה – רכישת דירת מגורים הפכה ללא משתלמת ולכן, הצפי הינו כי התמקדות בעסקאות השבחה תתן נתח רווחים גדול משמעותית לאורך זמן, לדוגמא, קרקע חקלאית שנבחרה בקפידה ותציע הזדמנות נהדרת להשקעה שתניב בתמורה תשואה גבוהה.

הקרקע החקלאית שנמצאת בתחום שיפוטה של שדה ורבורג, המוכר ככפר שיתופי הנמצא צפונית לכפר סבא, ממוקם באזור פסטורלי המציע איכות חיים גבוהה, היא בדיוק מסוג הקרקעות האלה. הביקוש הגבוה באזור זה, יחד עם תוכניות מתאר להרחיב את כפר סבא מעורר תגובות מבכירים בנדל"ן לצפות לשינוי מבורך במדיניות התכנון, שתעלה באופן גורף את הסיכויים להפשרת קרקע חקלאית באיזור מבוקש זה, בו היישוב שנמצא סמוך לקרקע הינו כפר שיתופי מטופח, בעל אופי בורגני המכיל בתוכו שלל נחלות יוקרתיות, עם למעלה מ-200 משפחות ממעמד סוציו אקונומי גבוה.

נכון להיום, הקרקע אינה זמינה לבנייה, אך למרות זאת, חברת שיכון ובינוי החזיקה בחלק מזכויות הקרקע ומקדמת את התכנון של כלל החלקה. הקרקע מהווה רצף טריטוריאלי עם היישוב, והבנייה בה תסתמך על תשתיות עירוניות קיימות, ביחד עם תוכנית מתאר המצביעה על ייעוד הקרקע – וכל הנתונים הללו מצביעים על הפשרת הקרקע בעוד כמה שנים.

הזדמנות שלא תחזור

"מני גרופ" החלה לשווק בשלב הראשוני כ-5 דונמים, כאשר 5 דונמים נוספים עתידים להתווסף בשלב השני. כל דונם יכיל 10 יחידות של 100 מ"ר קרקע, עם צפי עתידי לזכויות בניה של כ-1,300 מ"ר לדונם לאחר הפקעות. הפירוש של כך הוא שברגע שזכויות הבנייה מתקבלות, משקיע שרכש כ-100 מ"ר קרקע ייהנה (לפי הציפיות) מזכויות של כ-130 מ"ר. ישנה גם אפשרות לעסקת קומבינציה עם שיכון ובינוי, שבה משקיע שירכוש 200 מ"ר ייהנה בעתיד מדירה (לפי הציפיות) של כ-130 מ"ר ששוויה 2,240,000 ₪, זאת מבלי להוסיף עלויות בנייה.

לפי דו"ח מקצועי מחייב של שמאי ע"פ תקן 22, זכאות לדירה לפני תהליך בנייה שצפוי להתממש בטווח זמן של 5 עד 10 שנים, שווה כ-900,00 שקל, לפי צפי ל-7,000 שקל עלות בנייה למ"ר.

ההשקעה ומס הרכישה הנמוכים הם הגורמים הראשיים לתשואה האדירה שמניבה הקרקע החקלאית מ"מני גרופ", שערכה צפוי לזנק מדי שנה בין 10% ל-15%, מה שיעמיד את הרווח הסופי בין 200% ל300%

הנתונים מדברים

אם תרצו לערוך בירור קצר, תגלו כי רצים באותו אזור מגוון פרויקטים בעלי אופי דומה – אך קיימים יתרונות רבים להשקעה  דווקא אצל "מני גרופ", כאשר הבולטים מבניהם הינם ההסכם עם חברת הנדל"ן המובילה במדינה שיכון בינוי, קרקע פרטית רשומה בטאבו וללא שעבודים וסיוע בגיוס מימון של עד 80% מעלות הרכישה.

כל זאת על מנת לאפשר לכל אחד מהשורה המעוניין להיכנס לעולם הנדל"ן להתחיל בצעד קטן ובטוח ללא צורך בהון עצמי גדול.

אמנם לא ניתן לרכוש נכס בשדה וורבורג, אך קרקע, בהחלט כן. בעוד כמה שנים, לאחר שהקרקע תופשר, תהיה אפשרות להנות מעלייה חדה במחירים – זו הזדמנות שלא תחזור על עצמה לרכוש במחיר משתלם ביותר קרקע פרטית באזור מבוקש. אם אתם מעוניינים, השאירו פרטים ואחד המומחים של מני גרופ יחזור אליכם בהקדם.

רוצים שנציג יחזור אליכם עם מידע נוסף? השאירו פרטים כעת

*הקרקע אינה זמינה לבנייה

הכתבה נכתבה בשיתוף "מני גרופ"

אולי יעניין אותך