fbpx
  • 27 ביולי 2024

מהנדסת מכונות לעולם של טיפוח ושבירת סטיגמות

 מהנדסת מכונות לעולם של טיפוח ושבירת סטיגמות

הכתבה נכתבה בשיתוף מיכאלה אשורוב

למיכאלה אשורוב היה מסלול חיים בטוח שנבחר עבורה, עד שהיא החליטה ללכת בעקבות החלום ולהתחיל מחדש.

היי מיכאלה, תספרי על עצמך קצת.

אני מיכאלה אשורוב בת 28 מבאר שבע, אמא ל2 בנים ובזוגיות מאושרת.
אני מאסטרית להדבקת ריסים בשיטת הפיקס שאני ייסדתי, מדריכה ומלווה נשים לעצמאות כלכלית, בנוסף אני טכנאית ציפורניים ומתמחה בלק ג’ל מבנה אנטומי ופדיקור פרא-רפואי.

איך הגעת לתחומי הביוטי?

האמת מאז שהייתי נערה מאוד התעניינתי בטיפוח, לפני הצבא רציתי ללכת ללמוד בניית ציפורניים והמשפחה שלי לא תמכו דאגו להסביר לי כמה התחום קשה ויש תחרות גדולה והסיכוי שלי להצליח ולהתפרנס נמוך. במשפחה שלי נורא מאמינים בהשכלה גבוה, אצלינו במשפחה יש דורות של מהנדסים, ובסוף הלכתי ללמוד הנדסאי מכונות. השתחררתי מהצבא, התחלתי לעבוד בחברת תקשורת, ילדתי את הבן הגדול שלי, ופתאום יום אחד אמרתי לעצמי, הלו תתעוררי!!!! זה לא החיים שחלמת עליהם!!!! זה לא מה שאני אוהבת לעשות. אני קמה בבוקר לעבודה כי צריך, ולא בגלל שאני אוהבת את מה שאני עושה. הגעתי לפה כי הייתי הרבה שנים על טייס אוטומטי!!! בעקבות הלידה הבנתי שאני משמשת דוגמא לילדים שלי והבנתי שאני רוצה לתת להם השראה. שילמדו ללכת בעקבות החלומות שלהם ולא לוותר.
התאפסתי על עצמי, כול הסביבה שלי חשבה שזה סתם גחמה חולפת, לעזוב עכשיו עבודה של שנים בתפקיד בכיר? אמרו שאני משוגעת ואני אבין שזה לא הדבר הנכון לעשות, אבל אני החלטתי שדי הגיע הזמן שלי להגשים את החלום שלי שמרתי עליו יותר מידי זמן במגירה.
למדתי קורס להדבקת ריסים ופשוט התאהבתי. התאהבתי בסיפוק הזה, ברגע הזה שהלקוחה רואה את עצמה פעם ראשונה במראה אחרי טיפול ואומרת לי "ואו איך זה משנה את הפנים, איזו יפה אני עכשיו". הרגע הזה פותח לי את הלב וגורם לי להבין שאני במקום הנכון וזה מה שאני רוצה לעשות, לגרום לנשים להיראות טוב, להרגיש טוב.
אחרי המון השתלמויות ולמידה בתחום הריסים אמרתי לעצמי אני מגשימה חלום ילדות ישן והלכתי ללמוד ציפורניים ואחרכך הוספתי גם טיפולי פדיקור. למדתי המון, קורסים, השתלמויות, והבנתי שאני רוצה לתת לנשים מקצוע לחיים במינימום זמן, פעם אחת וזהו בלי לחפש עוד השתלמות ועוד קורס ועוד שיטה. הקורסים שאני מעבירה כולל ליווי לכול החיים.

יש סטיגמה על נשים שעוסקות בתחום הביוטי, מה את אומרת על זה?
כן, יצא לי לשמוע על הסטיגמה הזו שהנשים שעוסקות בתחום פחות חכמות. אני כאן כדי לשבור אותה. קודם כול אני חושבת שעולם הביוטי דורש ידע מאוד נרחב, זה עולם שיש בו המון חידושים וטרנדים חולפים ומי שלא עוקב ומכיר ולומד תוך כדי תנועה נשאר מאחור. אין גבול לידע מקצועי. מכול קולגה שלי בתחום אני לומדת משהו חדש וזה היופי. הכשרה בתחומי הביוטי נורא חשובה משום שאנחנו עובדות עם חומרים כימים. כול קוסמטיקאית שמכבדת את עצמה חייבת ללמוד את הבסיס של הכימיה של החומרים שהיא מתעסקת איתם, תגובות כימיות, רגישויות, בסופו של דבר זה הבריאות של הלקוחות וגם שלנו
בקורסים שאני מלמדת אני מעבירה את כול החומר בצורה הכי יסודית שיש. הקורס מורחב, בנוי בצורה ברורה ומותאם לכול הנשים שרוצות ללמוד מקצוע שיכניס להן כסף ויגרום להן לצאת לעצמאות כלכלית.
מבחינת השכלה אני יכולה להעיד על עצמי שעשיתי בגרות, הנדסאי מכונות, פסיכומטרי, וכרגע לקראת סיום של התואר בכלכלה, אבל בסופו של דבר התשוקה שלי זה יצירה, הציורים, התוצאות, הלקוחות שמתלהבות, זה מה שעושה לי את זה.
מניקוריסטיות הן גם קצת כמו פסיכולוגיות לא?
לא בדיוק, מבחינתי קודם כול כבוד הדדי וחברות. וגם אם לא חברות אז אולי הייתי אומרת הרגשה של מקום בטוח, ניטרלי, שאפשר לספר ולפרוק בו בלי לשפוט אחת את השניה. יצאו לי שיחות עם לקוחות על דברים נורא אישיים, דברים לא פשוטים, בסוף שתינו יוצאות עם תובנות על החיים ואני חושבת שזה מדהים אם יש לי אפשרות לעזור למישהי או ללמוד ממנה ולקחת גם משהו לעצמי אז הרווחתי פעמיים.
זה לא מובן מאליו בכלל שהלקוחות שלי סומכות עלי ככה ומשתפות. אנחנו בונות אמון הדדי בינינו וזה כבר מעבר לריסים וציפורניים, בסופו של דבר כול אחת מהן נכנסת לי ללב.


איזה טיפים יש לך לתת לנערות/נשים שחולמות לפתוח עסק עצמאי ולהצליח בגדול כמוך?
קודם כול, תחלמו בגדול ותגשימו בגדול!!! לי אומנם לקח 10 שנים להתעורר על עצמי ולהגשים את החלום אבל חשוב שתדעי שאף פעם לא מאוחר. לא לחכות לזמן הנכון כי הוא אף פעם לא באמת יגיע. תמיד יהיה משהו. תבחרי בעצמך! תדעי שאת מאושרת כול הבית מאושר!
לא לפחד, לסנן רעשי רקע, אם יש משהו שאת באמת חולמת עליו ורוצה לעשות לכי על זה. מקסימום זה לא יצליח, ואז מה? מה יקרה אם לא תצליחי? ומנגד מה יקרה אם תצליחי? תמיד אני חושבת ככה ומבינה שאם אני אצליח אני ארוויח הרבה יותר וזה מה שדוחף אותי קדימה.
חשוב גם ללמוד אין דרך אחת בטוחה, תמיד יש דברים לא צפויים, אם ניסית בדרך אחת וזה לא הלך תנסי שוב בדרך אחרת ושוב ושוב.
אנחנו חיים פעם אחת. למה שתיתני למישהו להכתיב לך איך לחיות?
במידה ואת רוצה להיכנס לתחום הביוטי את צריכה לבדוק ולוודא שהמקום שאת הולכת לקבל ממנו הכשרה הוא מקום מקצועי ברמה גבוה, באמת נותן לך את כול הכלים שאת צריכה, מקום שיהיה זמין לך גם אחרי סיום הלימודים לתמיכה ועזרה מתי שתצטרכי. אם את רוצה לצאת לדרך עצמאית אני מזמינה אותך ליצור איתי קשר ולתאם פגישת יעוץ.

הכתבה נכתבה בשיתוף מיכאלה אשורוב

אולי יעניין אותך