fbpx
  • 9 במאי 2024

אלוירה, מעצבת אופנה ובעלת המותג ELVIRA

 אלוירה, מעצבת אופנה ובעלת המותג ELVIRA

הכתבה נכתבה בשיתוף אלוירה לאוראל

מה נתן לך השראה להיות מעצבת אופנה ולהקים מותג בגדים הנושא את השם שלך?
כשקיבלתי את הביטחון שאני היום האשה שאני רוצה להיות, ואחרי עשור בתחום ידעתי שאני קוראת למותג על שמי. אני מאמינה שאופנה יוצרת תשוקה לשינוי, אפשר לשנות את החיים על ידי שינוי המלתחה שלך. תמיד הייתה לי תשוקה ליצירתיות ולביטוי עצמי באמצעות בגדים. הקמת מותג בגדים משלי הייתה דרך עבורי להביא לידי ביטוי את החזון שלי וליצור בגדים ייחודיים ואיכותיים המשקפים את הסגנון האישי שלי ולשתף אותו עם אחרים.

כבר שנים רבות את עוסקת במגוון פעולות הקשורות לאופנה וביניהם איפור אופנה וסטיילינג. מהו הדחף הזה שמביא אותך לעסוק דווקא בתחומי האופנה ?
גם כשעסקתי באיפור או סטיילינג, התמקדתי באיפור וסטיילינג לאופנה יותר מסטיילינג אישי או איפור לאירועים. בתחום האופנה אני יכולה להשתמש בדמיון שלי, זה לגמרי חופשי וללא גבולות. בחירת החומרים, הצבעים והצורות משוחררים מכל מגבלה ומעניקים דרור לאומנות וליצירתיות.
איך היית מתארת את הסגנון והאסתטיקה של מותג הבגדים שלך ומי קהל היעד שלך ואיך את נותנת מענה לצרכיו?
קהל היעד שלי מורכב מאנשים שמעריכים סגנון קלאסי נצחי ואופנה. אני נותנת מענה לצרכים שלהם על ידי הצעת יצירות מגוונות שניתן ללבוש לאירועים שונים מבוקר ועד ערב במגוון גדלים, ומספקת שירות של עיצוב ותפירה אישית של בגד לכל אירוע או צורך. אפשר לתאר את האסתטיקה כמודרנית וקלאסית עם מגע של אלגנטיות טבעית ולא מתאמצת. אני מתמקדת בקווים נקיים עם נגיעה עיצובית. לעיתים קרובות שילוב שחורג מהמקובל, שילובים בין רך לקשה, עדינות וחוזקה, נשיות וגבריות המשולבים יחד למראה עוצמתי בעל ביטחון. בדים איכותיים, תשומת לב לפרטים, ועיצובים נצחיים שניתן לשלב ללא מאמץ בכל ארון בגדים וללבוש במשך שנים רבות.
האם תוכלי לספר לנו על תהליך העיצוב שלך וכיצד את מגיעה לקולקציות חדשות?
תהליך העיצוב שלי מתחיל בדרך כלל במחקר מקיף על נושא שבחרתי להעמיק. אני שואבת השראה ממקורות שונים כמו אמנות, אדריכלות או אפילו אנשים שהשפיעו עליי בצורה מסוימת. משם, יוצרת לוחות השראה ואווירה כדי להמחיש את הקונספט הכולל ומשרטטת את הרעיונות שלי. ברגע שיש לי חזון ברור, אני עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות שלי כדי להביא את העיצובים לחיים, תוך התחשבות בגורמים כמו בחירת בדים, פלטת צבעים ובניית בגד. אני מאמינה בתשומת לב לכל פרט, מבחירת הבד ועד להתאמה, כדי להבטיח שהמוצר הסופי עונה על החזון שלי.
עם אילו אתגרים התמודדת כמעצבת אופנה ואיך התגברת עליהם?
אחד האתגרים הגדולים ביותר שעמדו בפני כמעצבת אופנה הוא איזון בין יצירתיות לכדאיות מסחרית. זה יכול להיות קשה ליצור עיצובים שהם גם מספקים מבחינה אמנותית וגם מצליחים מבחינה מסחרית. כדי להתגבר על האתגר הזה, אני כל הזמן מחפשת משוב מהצוות ומהסביבה שלי, ואני מוכנה לבצע התאמות מבלי להתפשר על האומנות ומהות המותג שלי.
איך את מבטיחה שמותג הבגדים שלך ישמור על תדמית מותג עקבית על פני קולקציות שונות ולהישאר רלוונטית בתעשיית אופנה המשתנה ללא הרף?
שמירה על תדמית מותג עקבית היא חיונית לבניית הכרה ונאמנות למותג, והישארות רלוונטית בתעשיית האופנה דורשת שילוב של שמירה על הזהות המותגית תוך פתיחות לחדשנות והתאמה. אני משיגה זאת על ידי קביעת קווים מנחים ברורים למותג שמקיפים אלמנטים כמו פלטת צבעים, טיפוגרפיה וזהות חזותית כוללת. קווים מנחים אלו משמשים נקודת התייחסות לכל החלטות העיצוב, ומבטיחות שכל קולקציה תואמת את האסתטיקה והערכים המרכזיים של המותג. אני שואפת להבין את הצרכים וההעדפות המתפתחות של קהל היעד שלי ומחפשת השראה מהעולם המתפתח ולשלב את התובנות הללו בעיצובים שלי.
מה מייחד את מותג הבגדים שלך מאחרים?
אחד הגורמים המרכזיים שמייחדים את מותג הבגדים שלי הוא המחויבות לקיימות ואיכות. אני נותנת עדיפות לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ובשיטות ייצור אתיות ובכמויות קטנות ולהקטין פסולת ייצור כדי למזער את ההשפעה על הסביבה. בנוסף, תשומת הלב לפרטים ושמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות בכל פרט, מהבחירה בחומרים הטובים ביותר ועד לתפירה מדויקת וגימורים מעולים מבטיח להעניק ללקוחות בגדים שיחזיקו מעמד לאורך זמן. אני רואה בכל פריט גיבוש של אמנות, איכות וסטייל שיתן ללקוחות חווית קנייה מושלמת ולהעניק תחושה של יוקרה ואופנתיות ברמה הגבוהה ביותר. חשוב להוריש את הבגדים ולא להשליך.
איזו עצה היית נותנת למעצבי אופנה ששואפים להקים מותג בגדים משלהם ולהישאר מלאי השראה ומוטיבציה כמעצבים?
העצה שלי תהיה להישאר נאמנים לסגנון הייחודי שלכם ולעולם לא להתפשר על איכות. תדעו מי אתם. לא לפחד לנסות דברים חדשים ולעשות טעויות. אל תפסיקו ללמוד ולחקור את היצירתיות שלכם. תהיו סקרנים לגבי תחומים נוספים כמו היסטוריה, מוזיקה ותרבויות שונות ותשאבו השראה מכל חוויה גם בחיי היומיום. תהיו מוכנים לאתגרים ומכשולים, ולעולם אל תאבדו את התשוקה והנחישות שלכם. חשוב שתהיה הבנה ברורה של קהל היעד ולחפש כל הזמן משוב מהם, תתבוננו תמיד סביבכם איך אנשים מתלבשים ומתבטאים. בניית מותג בגדים מצליח דורשת זמן ומסירות, אז תתמידו והאמינו בעצמכם ובעיצובים שלכם. ואל תשכחו להקיף את עצמכם בסביבה ובצוות יצירתי ותומך שעוזר לשמור על המוטיבציה.


איך מותג הבגדים שלך מחזיר לקהילה?
חלק בלתי נפרד מהמשימה של מותג הבגדים שלי הוא להחזיר לקהילה ולעזור. אשמח לשיתופי פעולה עם ארגונים ועמותות בארץ. בעקבות המצב, אבחר להתמקד במתן חלק מהרווחים ממכירת הבגדים, למשפחות אשר נפגעו מהמלחמה כדי לתמוך עד כמה שניתן. הקשיים והאתגרים שמשפחות אלו עוברות הן רבות. אני שואפת להשפיע לטובה ומאמינה שביחד נוכל ליצור שינוי חיובי ולהביא תרומה משמעותית לחייהם של אנשים הזקוקים לכך.
איזו חוויה מתקדמת ניתן לצפות לקבל בבית האופנה שלך?
הלקוחות יכולים לרכוש מקולקציה מוכנה ללבישה שמפורסמת באתר האונליין של המותג תחת הקטגוריה collection. הם יכולים לבחור מתוך מגוון פריטים שכבר נוצרו ולרכוש אותם בצורה נוחה ופשוטה במידות והצבעים הזמינים בכל פריט.
כמו כן אני מציעה מחלקה שנקראת made-to-order המתחלקת לשניים.
ניתן לבחור בפריטים מהמגוון המוצע בקטגוריה זו, ולבצע הזמנה מראש במגוון רחב של מידות. זו קטגוריה אשר מעניקה את האפשרות לבצע שינויים בצבע או בגזרה להתאמה מושלמת.
תפירה אישית: אני מציעה שירות של עיצוב ותפירה אישית של פריט לבוש למטרה או לאירוע בהתאם לרצונם האישי והצרכים של הלקוחות. תהליך זה מתחיל משלב רעיוני וסקיצות, ממשיך לתפירת דוגמא ראשונית למטרת דיוק והתאמה מושלמת, ולבסוף תפירת בגד ברמת גימור גבוהה. העיצובים יכולים להיות בעלי אופי קלאסי ואלגנטי ועד פריטי avant-garde מטורפים. השירות מתאים לעיצוב שמלות כלה וערב, לאומנים, להפקות אופנה ועוד. כך אני יכולה לתת מענה לסגנון האישי שלהם ולהציע חווית קנייה מותאמת יותר.
מהן התוכניות והשאיפות העתידיות שלך עבור מותג הבגדים שלך?
החלום הגדול הוא כמובן haute-couture. בכל המשמעות של המילה, אני רואה את זה קורה ללא שום ספק. זה דורש מיומנות יוצאת דופן וניסיון רב שקטונתי לשים את עצמי במשבצת המכובדת ביותר בשלב זה. בעזרת ה׳ נגיע לשם.
ובינתיים, התוכניות העתידיות שלי כוללות הרחבת טווח ההגעה של המותג וחקירת שווקים חדשים. אני שואפת להמשיך לחדש באופנה ולעורר השראה באחרים לעשות בחירות מודעות בכל הנוגע למלתחה שלהם. להיות מרכז יצירתי ומושקע שמביא אופנה בשילוב של יצירתיות ונוחות.
התרחבות בית האופנה לקולקציות שמיועדות גם לגברים, תיקים, נעליים ואקססוריז מהווה חלק בלתי נפרד מהתפתחותו של בית האופנה להיות מותג עולמי. מה שמאפשר לבית האופנה להגיע לקהל רחב יותר ולפתח את פוטנציאל הצמיחה שלו.
בית האופנה הוא לא רק מקום לרכישת בגדים ואביזרים, אלא גם חלק מתרבות וסגנון חיים. אתה מתחיל להרגיש כאילו אתה חלק מתרבות האופנה. אני שואפת לתת מענה לכל הצרכים האופנתיים במקום אחד ולהעניק הזדמנות להתבטא ולהביע את הסגנון האישי שלך דרך הבגדים.

הכתבה נכתבה בשיתוף אלוירה לאוראל

אולי יעניין אותך