fbpx
  • 19 במאי 2024

ברכה כהן החירשת הראשונה בארץ ששוברת את תקרת הזכוכית והגיעה להצלחה גדולה למרות המוסכמה החברתית בתחום איפור קבוע

 ברכה כהן החירשת הראשונה בארץ ששוברת את תקרת הזכוכית והגיעה להצלחה גדולה למרות המוסכמה החברתית בתחום איפור קבוע

הכתבה נכתבה בשיתוף ברכה כהן

ברכה בניגוד לכל הציפיות מילדות הצליחה להקים עסק מצליח עם עשרות לקוחות מרוצות בתחום של עיצוב ואיפור קבוע לגבות והיא כאן כדי לספר על הצלחה-עסקית ועל תקשורת בלי פחד בין חרשים לשומעים .

היי ברכה, שתפי קצת על עצמך
אני ברכה כהן, בת 32, נשואה ואמא ל3 ילדים.
אני חירשת מלידה, קוראת שפתיים ברמה גבוהה.
מומחית בפיסול גבות ואמנית מיקרופיגמנטציה בגבות ובשפתיים.
אני בת להורים שומעים, שישית מבין שבעה אחים, בסך הכל 7 ילדים בבית- מתוכם 3 אחים שומעים ו4 חרשים.

גדלתי במשפחה חרדית עם חוסר מודעות מוחלט מהו ילד חרש, ראו בנו נכים שכלית. שיבצו אותי בכיתה טיפולית וגם שם לא קיבלתי כלים איך להתמודד עם הקשיים. ההורים שלנו גידלו אותנו כמה שהם יכלו ולא ידעו איך לעזור לי באמת, עד שהגעתי לגיל ההתבגרות ואז החלטתי שאני לא רוצה להמשיך לחיות ככה, הרגשתי שיש משהו יותר טוב אבל לא ידעתי איך להסביר את זה, ביקשתי עזרה והלכתי לטיפול פסיכולוגי כדי להכיר את עצמי קצת יותר לעומק וללמוד איך להתמודד עם מציאות-חיי. השלמתי בגרויות בגיל 18 , בגלל הלחץ חברתי והרצון להוכיח לכולם שאני חכמה בלי קשר לשמיעה שלי. נרשמתי למכללה וסיימתי לימודי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים.
בגיל 26 התחתנתי וילדתי את בתי הבכורה, המשבר התחיל שם, כשהרגשתי שאני כל הזמן מנסה להוכיח לכולם למרות שלא סבלתי את המקצוע, זה קרה כשהבנתי שאני לא במקום שאני רוצה להיות בו, ולכן פניתי ללמוד איפור קבוע בגבות למרות כל הרעש ברקע שהמקצוע הזה לא יקדם אותי לשום מקום אך לא ייחסתי לכך חשיבות כי הייתי בריצת אמוק להצליח, האמנתי בעצמי כל כך כך התחיל סיפור ההצלחה.
אני לא אוותר לעצמי לעולם ואמשיך להוכיח לסביבה שהכל אפשרי אם רק רוצים.

איך מתקשרים איתך למרות המגבלה השמיעתית?
שאלה טובה, אני קוראת שפתיים היטב, גדלתי בסביבה שומעת.
ההורים, האחים, החברות שלי וגם בתי הספר שלמדתי בהם, כולם היו שומעים וכך רכשתי מיומנות של קריאת שפתיים ברמה גבוהה.
בנוסף במידה ויש קושי בהבנה תמיד אפשר לכתוב על הדף, או להתכתב בוואטסאפ.
והיי אנחנו בשנת 2023, אין שום סיבה שזה יכשיל את התקשורת בינינו.

איך הגעת לתחום הזה?
קודם כל אני מחוברת לעולמות האסתטיקה מאז שהייתי קטנה, אני זוכרת שכל היום ביליתי מול המראה ואהבתי כל דבר שקשור לאיפור וליופי.
לפני 7 שנים כשהתחיל טרנד האיפור הקבוע, זה היה בתקופה שלפני החתונה שלי, היו לי גבות אי סימטריות, רציתי כל כך גבות יפות לקראת החתונה, הלכתי אז למישהי שנחשבה מפורסמת באזור המרכז, אני לא אשכח לעולם איך הרגשתי בטיפול עצמו, הרגשתי כאבי תופת כאילו חתכו לי את העור בגבות, ירד הרבה דם, כמובן שאחרי הטיפול ראשון לא חזרתי אליה יותר.
כבר חשבתי שהסיוט מאחוריי, לפתע אחרי חצי שנה גיליתי שהגבות הפכו לאדומות-ירוקות , הרגשתי שהביטחון העצמי שלי צונח, לא יכלתי לסבול את הגבות , הקפדתי לצבוע אותם עם עפרונות באופן יומיומי.
כשהגיעה לארץ מכונת לייזר להסרת קעקועים, את קעקוע הגבות הורדתי לאחר 15 טיפולים! לקח לי המון זמן להוריד כי הפיגמנט היה תקוע כל כך עמוק בעור שהיה קשה להסיר.
ממש עוגמת נפש אחת גדולה.
בגלל כל החוויה הזו שנצרבה בלב שלי עמוק עמוק , היום לא הייתי רוצה שבנות אחרות יעברו את מה שעברתי, מהכאב צמחתי להיות מומחית בתחום כדי לשמור על הפנים של הלקוחות שלי.

ברכה כהן

מה ההבדל בין מיקרופיגמנטציה למיקרובליידינג?
טיפול מיקרופיגמנטציה הינו תהליך קוסמטי -רפואי , הטיפול מיועד לנשים שחשות שתווי פניהן חוו שינוי כמו: טשטוש גבות או שפתיים. הוא מתאים לכל סוגי העור,זו השיטה המתקדמת בעולם, והיום יותר ויותר משתמשים בה.
משתמשים עם מכשיר חשמלי ומחטים חד פעמיים.
בשיטת מיקרובליידינג משתמשים בסכין ידני, יש בזה סיכונים לצלקות בעור.

איך קורה שיש בנות שיש להן גבות אדומות/אפורות/כחולות?

ישנן כמה סיבות:
שימוש בפיגמנטים לא איכותיים, של סינים בעיקר…
חדירה עמוקה לעור, כמו שעושים עם קעקועים.
הרקמה של העור בשכבה העליונה יותר צפופה ושומרת על הפיגמנט אחיד , כשהפיגמנט פוגש את הדם , הוא מתקרר והופך אפור/כחול/ אדום כי ככל שחודרים יותר עמוק בדרמיס הרקמה יותר רחבה וכל הפיגמנט מתערבב עם וירידים של העור , לכן חשוב לדעת לעבוד טוב טוב עם המכשיר.

כמה טיפולים נדרשים ומה עלויות?
הלקוחה צריכה לעבור 2 טיפולים בהפרש של חודש וחצי-חודשיים כי בטיפול ראשון העור דוחה את הפיגמנט ב80%, זה קורה כי הגוף לא מכיר את החומר הזר,.
בטיפול השני העור מכיל את הפיגמנט ונשמר בין שנה לשנתיים בממוצע.
המחיר משתנה לכל לקוחה , והוא נע בין 2000-2500.

האם הטיפול כואב?

מאד אינדיבידואלי לכל אחת.
יש חומר אחלוש ללקוחה שרגישה מדי.

אם אני הצלחתי כל אחת יכולה בדרך שלה

לאינסטגרם של ברכה כהן

הכתבה נכתבה בשיתוף ברכה כהן

אולי יעניין אותך