fbpx
  • 29 באפריל 2024

תמ"א 70 ראשון לציון : ההבטחה הנדל”נית הגדולה של העשור בתחום הקרקעות

 תמ"א 70 ראשון לציון : ההבטחה הנדל”נית הגדולה של העשור בתחום הקרקעות

הכתבה נכתבה בשיתוף קליימקס

בעידן שבו השוק הנדל"ני בישראל נתקל באתגרים רבים, פרויקט תמ"א 70 בראשון לציון, המוכר גם בשם "פרויקט המטרו", מציע הזדמנות ייחודית למשקיעים. האישור לקו המטרו הביא להקמת תוכנית מתאר ארצית חדשה, שמטרתה להגדיר את תכלית השכונות הסמוכות לתחנות המטרו. מדובר בפרויקט השבחת קרקע בקנה מידה אדיר, שיכול להביא לרווחים של מאות אחוזים.

ההיסטוריה חוזרת על עצמה:

"בואו נחזור קצת אחורה, לתקופה בה תחנת רכבת השלום ומגדלי עזריאלי היו בראשית ההליכים תכנוניים שלהם. אז, אף אחד לא חשב שהקרקע הזו תהפוך לפרויקט אדיר עם שווי קרקע ונכסים שקשה לספור" מספר מנכ"ל קליימקס.

אם חשבתם שמדובר בהזדמנות חד פעמית, תחשבו שוב. מומחים רבים בטוחים שמי שיחזיק בקרקעות בטבעות שמקיפות את תחנות רכבת המטרו בראשון לציון, יוכל לשחזר את הסיפור ולהרוויח."

הזדמנות חדשה להשקעה אסטרטגית

העובדה שמדובר בקרקע שעדיין לא זמינה לבנייה מידית ותהליכי ההפשרה שלה נמצאים בשלבים ראשוניים, הופכת אותה להשקעה אטרקטיבית במיוחד. זאת מאחר שמדובר בנקודת זמן אידיאלית, כאשר עלות ההשקעה עדיין נמוכה מאוד באופן יחסי, 199,000 ש"ח ופוטנציאל הרווח עצום. כאשר זכות ליחידת דיור באותו האזור מתחילה בסכום של כ-1.8 מיליון ש"ח, הפוטנציאל הוא לרווח של עד 500%. זהו רווח אסטרונומי שאי אפשר להתעלם ממנו.

רוצים שנציג יחזור אליכם עם מידע נוסף? השאירו פרטים כעת

המטרו – המהפכה הבאה בתחבורה

פרויקט המטרו הוא הפרויקט התשתיתי הגדול ביותר שקודם אי פעם בישראל, עם עלות משוערת של כ-150 מיליארד ש"ח. והמדינה מתכוונת להחזיר את ההשקעה באמצעות הפשרת הקרקעות באזורי הטבעת. כך, היא מקבלת שתי ציפורים במכה אחת: גם פתרון של בעיית הדיור, וגם כיסוי של עלויות המטרו.
ניתוח שביצע מנהל התכנון (מרץ, 2023) מצביע על כך שתמ"א 70, התוכנית לבנייה סביב תחנות המטרו העתידיות, תאפשר בניית 500 אלף דירות חדשות לפחות, ורוב שטחי המשרדים יתרכזו שם.

*הקרקע אינה זמינה לבניה

*אינה מיועדת לבניה פרטית

תחנות המטרו MI

"בסופו של יום, מי שמרוויח בגדול מהשקעות הוא בדרך כלל זה שיצליח להבין לאן העתיד הולך. כל אחד מאיתנו יכול להסתכל בתוכניות המתאר ולהבין איפה יעבור קו M1, איפה תחנות הרכבת ימוקמו, ועד כמה קרקע פנויה באזור המרכז היא דבר נדיר."

העיריה דוחפת אל תפספסו את הרכבת

 דוגמא מקומית היא פרויקט 'מתחם ה-1,000' בראשון לציון, בו קרקעות צמחו ממחיר של 250 אלף ש"ח ליחידה בשווי של 1.8 מיליון ש"ח – בזכות הדחיפה של העירייה."

המקום הנכון בזמן הנכון 


להיות חלק מפרויקט כזה היא הזדמנות שלא כדאי לפספס-  להשקיע בעתיד ולקצור את הרווחים להצטרף לפרויקט לפני כל השאר. 

התכנית הזו נולדה מצורך לאומי שמטרתו למצוא פתרון לפקקי הענק ולמשבר הדיור. 
שלושת קווי המטרו שיבנו עומדים על תקציב של 150 מיליארד ש"ח והמדינה מכוונת להחזיר את ההשקעה באמצעות הפשרת קרקעות באיזורי הטבעת – לכן זו שאלה של מתי – וסביר להניח – שנשמע על כך בקרוב 

 

"אין ספק שמדובר בעסקה שיכולה להפוך בקלות לחלומית, עם רווח משוער של מאות אחוזים עם אישור התוכנית על ההשקעה שלכם."

*הקרקע אינה זמינה לבניה

*אינה מיועדת לבניה פרטית

רוצים שנציג יחזור אליכם עם מידע נוסף? השאירו פרטים כעת

הכתבה נכתבה בשיתוף קליימקס

אולי יעניין אותך