fbpx
  • 29 באפריל 2024

המהפכה השקטה: נשים עוזבות את העבודה כשכירות ויוצאות להגשים חלומות

 המהפכה השקטה: נשים עוזבות את העבודה כשכירות ויוצאות להגשים חלומות

הכתבה נכתבה בשיתוף תמי קטש

לא ממתינות לאישור – נשים בונות קריירה ומגשימות את חלומותיהן • תמי קטש, מרצה ומלווה נשות עסקים במרחב הדיגיטלי, מעמידה במרכז הבמה את הנשים שמנהיגות את השינוי ומגשימות את חלומן.

האם אתם מרגישים את השינוי? זו מהפכה. מהפכה של נשים שנמאס להן לעבוד בשביל אחרים ומחליטות לשבור את תקרת הזכוכית. מדובר בתהליך מהפכני שמשנה את פני המשק הישראלי.

אמנם ראינו עלייה בכמות הנשים העצמאיות כבר לפני מספר שנים. ועם זאת, עם המעבר ההמוני לעבודה מהבית, נשים ואמהות בכל העולם נחשפו לחיי העצמאות בעל כורחן. הן נאלצו לנהל משפחה ועבודה יחד, להתמודד עם טכנולוגיה שלא פגשו לפני ולפתח משמעת עבודה מהבית. אלה מקנים לנשים יתרון משמעותי בשוק העבודה, במיוחד בעידן שהידע הטכנולוגי הופך לתנאי קיומי. תמי קטש, מרצה מובילה לבניית אתרים בפלטפורמת WIX הישראלית, מעניקה לנשים את הכלים להתמודד בעולם הדיגיטלי, תשתף אותנו בדרך שהנשים עוברות כשהן מגיעות אליה.

מה הסיבה שיותר ויותר נשים פותחות עסקים היום?
"התשובה לכך היא מגוונת. יש נשים שרוצות לשנות את מהלך חייהן, להקדיש יותר זמן למשפחה ולילדים, להביא את התרומה שלהן לעולם ולהרגיש מסופקות מהעשייה שלהן." מסבירה תמי. "בעידן הדיגיטלי, הדרך להקמת עסק נהייתה פשוטה ונגישה יותר מאי פעם. היום את יכולה לפרסם את עצמך ברשתות החברתיות, לבנות לעצמך אתר ולגרום לו לעבוד בשבילך בזמן שאת ישנה."

אז איך את, תמי, עוזרת להן?
"אני מלמדת את הנשים לבנות בעצמן אתר לעסק שלהן, מעניקה להן כלים לשיווק בדיגיטל, מדריכה אותן איך לנהל את העסק ותמיד להמשיך לחשוב בגדול – והדבר העיקרי מבחינתי הוא שהן נכנסות לקהילה נשית חזקה ותומכת עם בעלות עסקים שמפרגנות ויוצרות שיתופי פעולה אחת עם השנייה."

ומדוע בחרת להתמקד בנשים בפרט?
"אם נשִׂים רגע את הפמיניזם בצד, נשים הן עם גדול ומגוון שנמצא בתהליך של שינוי. אנחנו חזקות, מלאות יצירתיות, יזמיות וחכמות. אני מאמינה ביכולת שלנו להפוך לעצמאיות מוצלחות ובדרכנו שלנו לתרום לסביבה שלנו, ואני רוצה להעניק להן את הכלים לעשות את כל זה ובאותו זמן לחסוך כסף, כאבי ראש וזמן באמצעות הנגשת כל הידע והניסיון שיש לי."

מה התגובות שאת מקבלת מנשים שסיימו את הקורס?
"אין מילים שיכולות לתאר את ההתרגשות כשאני מקבלת משוב מנשים שעברו אצלי תהליך. כשאני שומעת כמה הן מרגישות מלאות השראה, שהן לא רק מתמודדות אלא באמת מצליחות לעמוד באתגרים, הלב שלי מתמלא גאווה. אני מתרגשת לשמוע על החלומות שהן מגשימות ועל ההשפעה החיובית שהן מביאות לחייהן העסקיים והאישיים בעקבות ההתפתחות הזו ולחיי הלקוחות שלהן. זו תחושה בלתי נתפסת של משמעות והשפעה."

אם יכולת לתת עצה אחת למישהי שעדיין מתלבטת אם לעשות את הצעד, מה היית אומרת לה?
"תמיד נמצא סיבות למה עכשיו זה פחות מתאים לנו. אם לא עכשיו, אז מתי? העולם מחכה למה שיש לכן לתת."

הכתבה נכתבה בשיתוף תמי קטש

אולי יעניין אותך