יצירתיות זה שם המשחק: שירן שבתאי "מעצבת העל" של ישראל מספרת בראיון מיוחד ממילאנו על כל הטרנדים והשיטות להפיכת כל בית סטנדרטי לאחוזה מרשימה ויוקרתית באמצעות אלמנטים פשוטים
- עוד באתר ש
- הכתבה נכתבה בשיתוף שירן שבתאי "מעצבת העל"
- 20 ביולי 2022
- 111463
הכתבה נכתבה בשיתוף שירן שבתאי "מעצבת העל"
שירן שבתאי מספרת בראיון מיוחד היישר מהתערוכה במילאנו על כל השיטות שהופכות כל חלל ביתי ממוצע לבית החלומות שכולנו היינו רוצים לחיות בו במהירות שיא.
באילו דרכים את יוצרת את תחושת היוקרה בבית ?
אני יוצרת את תחושת היוקרה בבית בעזרת שילוב של חומרים וטקסטורות, גם ללקוחות בעלי תקציב לא גבוה אפשר לתת בבית תחושת יוקרה בעזרת חומרים איכותיים שהנראות שלהם נותנת את אותה תחושה. חיפויי שיש בשילובי פליז וברזל , עץ וזכוכית .
שיש ? לא מיושן ?
שיש חזר בכל הכח להשתלב בעולם העיצוב, ראינו שיש וגרנית פורצלן בכל מקום בתערוכה, בכלל כל הטרנדים העכשווים הם חזרה של דברים שחשבנו שעבר זמנם וחזרו בגדול .
איך בעל דירה יכול להגשים את החלום שלו ולקבל את בית החלומות בו הוא חושק?
בתכנון ועיצוב נכון חיבור אמיתי עם המתכנן ובעלי מקצוע נכונים כל אחד יכול לעשות.
בית הוא הקניה הכי גדולה שאנחנו עושים בחיינו , ואם לא נתאים אותו לצרכים שלנו ולחלומות שלנו אנחנו מעולם לא נרגיש בו שלמים, כמו שאנחנו לוקחים יעוץ על לקיחת המשכנתא, עו"ד שייצג אותנו בעסקה הגדולה הזאת ויתר בעלי המקצוע שאנחנו לא יכולים לקנות דירה בלעדיהם, ככה צריך לקחת ליווי לכל התהליך הזה.
אם תקנו דירה במליונים ובסוף היא לא תתאים לכם זה לא שווה שום דבר. עלות המעצב היא מינורית ביחס למליונים שאנו מוציאים בעסקה הזאת. עיצוב הפנים הוא בעלות של כ-3% מכל העסקה, ולכן אדם שקונה דירה חייב עוד לפני הקניה לקחת לפחות פגישת יעוץ עם מי שיעצב לו את החלומות, בדרך הזאת כל לקוח יוכל להנות מדירת יוקרה שמתאימה לו כמו כפפה .
כמה שנים את בתחום?
אני נמצאת בתחום כ-10 שנים, הסטודיו שלי קיים כבר 6 שנים – ותכננתי מעל 60,000 מ"ר של דירות ובתים.
אני מתכננת לקבלנים וייזמים דירות בפרויקטים שלהם, בסטודיו שלי יש מחלקה של תיאום שינויי דיירים ומתן שירות לקבלנים וייזמים, ומחלקה נוספת בוטיקית ומדוייקת ופרויקטי יוקרה וחללים מסחריים.
באיזה שלב צריך לקחת מתכננת ומעצבת פנים לתהליך כדי באמת להגשים את החלום ולא להיתקע במהלך התהליך?
זאת השאלה שאני הכי אוהבת ששואלים אותי,
רב האנשים עושים טעות חמורה ולוקחים מתכנן רק לאחר שקנו בית … אני אומרת ממש ממש לא נכון "הפוך גוטה" צריך לקחת מתכנן ומעצב פנים עוד בשלבי המחשבה על קניית דירה, רב האנשים נותנים את כל הכסף שלהם לטובת המשכנתא כדי "לכסות כמה שיותר" הם משאירים להם מעט כסף (בסביבות ה 200-250K) לעיצוב הבית, סכומים שבכלל לא מתאימים לפנטזיות שלהם, ואז הם נאלצים לקחת הלוואות על הלוואות כדי להגשים חלומות.
כשמגיעים אלי לקוחות חכמים לפני שקנו את הדירה או לפני שלקחו את המשכנתא אני עושה איתם הערכה גסה בהתאם לפנטזיות שלהם, ואז הם יודעים למה הם נכנסים ולוקחים את המשכנתא בהתאם, ומשאירים לעצמם כסף בהתאם. משכנתא היא ההלוואה הכי טובה שתקבלו, זה הכסף הכי "זול" שאתם יכולים לקנות, למה לא להשתמש בו לחלומות שלכם?
למה לקחת אדריכל שהוא גם מעצב ולא להפריד בין הדברים ?
מתכנן שהוא גם מעצב יכול בצורה אופטימלית לקשר בין החוץ לפנים – החוץ מושפע באופן ישיר מהפנים, חוץ בלי פנים זה מבחינתי כמו אדם בלי נשמה. תחשבו איך היה נראה אדם אם היופי החיצוני שלו היה מושפע באופן ישיר מהבטן הרכה שלו, נכון יש אנשים כאלה…
תחשבו על בית שכל כולו הוא אתם, וכמה הוא יהיה בעל ערך עבורכם.
אדריכל שהוא לא גם מעצב, לא מייצר תכניות נגרות למשל ולא מתייחס באופן ישיר לפנים, הוא עובד בד"כ ע"פ תבניות, כמו שהוא יכול לייצר בניין שלם עם אותם טיפוסים, ככה הוא לא נותן חשיבות לבטן הרכה – ללב של הבית.
הוא עדיין טוב במה שהוא עושה, בלי חלילה לזלזל באף אחד , אני פשוט חושבת שהשילוב המושלם זה גם וגם או שת"פ בין אדריכל ומעצב שעובדים יחד מכירים אחד את השני ומדברים באותה שפה.
מה החשיבות של הדמיות ריאלסטיות בתכנון ועיצוב בתי יוקרה?
הלקוחות שלנו לא מסוגלים לראות את מה שאנחנו רואים, אם הם היו יכולים לראות המקצוע שלנו לא היה מתפתח ומבוקש כל כך. הדמיות נותנות ללקוח כיוון מדויק וראייה איך החלל הולך להראות – ואז כשיוצאים למסע בחירות הכל ממש ממוקד, הלקוח פחות מתבלבל ויותר מפוקס.
שירן למה את כל כך אוהבת את מילאנו מה היא עושה לך ?
מילאנו בשבילי זה לב ליבו של עולם העיצוב, משם הכל יוצא מדי שנה. כבר כמה שנים אני נוסעת לתערוכה. המשפחה שלי החברים שלי הילדים שלי, כולם יודעים שבאפריל אני במילאנו. השנה יצא ביוני אבל הבנתם את הכוונה … חחח
בשבילי זה אוויר לנשימה שניה לעצור את הלופ לפגוש קולגות להנות מהשראה בלתי נגמרת בתערוכה הנחשבת והחשובה בעולם העיצוב ועוד ועוד הפתעות וחידושים. אני חושבת באמת שמעצב שלא מגיע לתערוכות יש לו חוסר בידע והשראה, בשבילי זה חוייה מעצימה בקטע מוגזם. שם אני שואבת כל שנה את כל החידושים, את כל ההשראה – ומשם אני חוזרת מלאת אנרגיות לפרויקטים חדשים. אני לא נשארת מאחור אף פעם .
השנה בתערוכה ראינו דגש מיוחד על נושא הקיימות והתחשבות בסביבה, טקסטורות של בד בוקלה, עץ מהגוני, והמון שיש. אילו טקסטורות שהיו פה לפני כמה עשורים וחזרו בגדול, יחד זה שילובים בלתי רגילים של צבעים, ממש חגיגה לעיניים, המון רטרו. קיבלנו תוצאות מעניינות ויוצאות דופן של חומרים טבעיים ומלאכותיים, שלל עיצובי רטרו באור חדש ושימוש בצבעים נועזים, אחרי שנים של עיצובים מונוכרומטיים, הקווים הפכו לעגולים יותר , שלא כמו הקווים הישרים והנקיים שחווינו בשנים האחרונות.
אחרי שנתיים של קורונה בלי טיסות ובלי תערוכות המארגנים שספגו לא מעט דאגו לנו ממש לקרנבל ענק, למעצבים היה מספיק זמן לחשוב על חידושים.
מזמינה אתכם לעיין בעמוד שלי ולחוות איתי את כל הטירוף שהיה שם , בהחלט התרגשות גדולה.