fbpx
  • 9 במאי 2024

לשמוע את הכל. יזם השקעות הנדל"ן והתיירות שמוכיח כי כל מה שצריך כדי להצליח, זה דווקא להשתיק את הקול

 לשמוע את הכל. יזם השקעות הנדל"ן והתיירות שמוכיח כי כל מה שצריך כדי להצליח, זה דווקא להשתיק את הקול

הכתבה נכתבה בשיתוף רז ביר

מיום פרוץ המלחמה שבו חייהם של כל הישראלים נעצרו מלכת, אשר הוביל למשיכת הון המונית של ישראלים מהשקעות נדל"ן בחו"ל ורוב חברות התעופה הזרות הפסיקו להגיע לארץ – זה חלק מהדברים שגרמו לתחושת "תקיעות" מכל הבחינות עבור רובנו. אבל את רז ביר זה לא עצר כנגד כל הסיכויים. הוא גדל עם תשוקה לחופש וטיולים ברחבי העולם, הכיר את עולם הנדל"ן, ונהיה אחד מיזמי הנדל"ן והתיירות המוצלחים והמפתיעים בארץ ובארה"ב. רז נולד וגדל בסביבה שומעת, ובזכות ההבנה והתפיסה שקיבל במהלך חייו, הוא יודע כי אין דבר חשוב יותר מתקשורת עם אנשים מגוונים. כיום הוא שואף לעזור לאנשים להתפתח ולהתקדם כלכלית ורוחנית כי אין הוכחה טובה יותר, מעובדת היותו כחירש שלא נכנע למסגרת שבה שמו אותו החיים. רז האיט את פעילותו בנדל"ן בימים אלה כדי להתמקד בפיתוח תיירות ליפן, דווקא בתקופה הזו.

רז, עושה רושם שאתה יזם תיירות רציני, ספר לי כיצד הגעת לתחום התיירות.
"הדרך שלי התחילה כשביום האחרון לטיול שלי ביפן, לפני 9 שנים, עם עם חבריי הטובים, יוני כץ שהפך עם הזמן לשותפי לדרך ועם אישתו – בכך שרצינו להמשיך לחוות את יפן עוד, ועלה לנו רעיון שקסם לנו ופיתחנו אותו עד היום – בנינו אתר אינדקס תיירות למטיילים ישראלים ליפן, כולל תכנון טיול. לאתר קוראים 'יפן-טורי', מבית 'שביל למטיילים'. אני יועץ ומתכנן טיולים ליפן, יוצר חבילות טיולים בעלות קונספט ייחודי, מגניב ומקורי, טיולים לעצמאים ומאורגנים מכל סוג ליפן, עם ליווי נגיש דיגיטלית מ-א' ועד ת' ובכל פעם אני מוצא את עצמי ממציא עוד דברים מגניבים כדי שלמטיילים יהיה קל לטייל וליהנות באופן מקסימלי ביפן. זה עורר בי השראה ובניתי קהילה למטיילים בפייסבוק שמונה קרוב למיליון מטיילים ישראלים, ובאמצעותה מצליח לעזור להם להגשים את טיול החלומות שלהם, לכל מדינה בעולם."

למרות תקופת הקורונה שחלפה והמלחמה שבעיצומה בימים אלה ואין כמעט טיסות חוץ – איך אתה בוחר להמשיך בתיירות?
"ראשית כל, בדומה לתקופת הקורונה, המלחמה הזו נגעה בכל ההיבטים והרבדים של כל אחד ואחת מאיתנו, וליבי עם החטופים, החיילים, המשפחות, ועם כל מי שאבד לנו. אני מרגיש כי מאז המלחמה רוב האנשים עצרו את חייהם כי הכאב הוא גדול מנשוא, וזה מובן לי לגמרי. אני עוסק בנדל"ן ובתיירות בו זמנית ועקב המלחמה האטתי את פעילותי בתחום הנדל"ן כדי שאוכל להתפקס בתחום התיירות שכמעט שותק לחלוטין – מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו את טיסותיהן לארץ. לאורך כל התקופה הזאת במיוחד, אני מעודד את כולם דווקא כן לטוס – כיוון שאני מאמין שחשוב להיות בתנועה, ליהנות במקום אחר, לנסות להתאוורר, ולחזור לארץ רגועים יותר ועם פרספקטיבה אחרת – אחרת נקרוס נפשית. וחו"ל עבורי זו ה-תרופה. רציתי להראות לכולם שלמרות המצב כן אפשר לטוס וכן אפשר להיות במקום אחר – השגתי כרטיסי טיסה כנגד כל הסיכויים וטסתי ליפן, ניסיתי להרים את המורל של הישראלים שמעוניינים לטוס ליפן בכך שהכרתי ספקים יפנים מקסימים שחיבקו אותי והתלהבו לראות שספק ישראלי ויחיד הגיע כדי ליצור שיתוף פעולה איתם, עד כדי כך שהזמינו אותי לטיול על חשבונם סובב מחוז הירושימה – שאגב, היה קסום. חזרתי עם תחושה נקייה, מספקת, מלאה ועם הרבה חומר שהספקים הביאו כדי להוסיף למאגר המוצרים וחבילות הטיול שנבנו במיוחד לישראלים, שירגישו חיים והנאה מהטיול ליפן. זה כל כך חשוב לי עד כדי כך שהפסקתי כמעט לגמרי את פעילותי בשאר העיסוקים שלי כדי לתת את מלוא תשומת הלב המלאה שלי לתכנון הטיולים. איני יכול לוותר על דברים שנוגעים ללב שלי ואני מאמין שמה שאני עושה משפיע על העלאת תדר האנושות איכשהו וזה מרגש אותי מאוד."

הבנתי כבר שאתה מתעסק בתיירות, ורק עכשיו ציינת שאתה מתעסק בנדל"ן – בבקשה ספר לי איך התחלת ומה אתה עושה בתחום הזה.
"התחלתי את דרכי כשהכרתי קהילת יזמי נדל"ן בארה"ב לפני 6 שנים. הכרתי משם שותף שעשה לי בית ספר לחיים, מה שהתבטא בנפילה רצינית והתרחקתי מעולם הנדל"ן עד שנאלצתי להתמודד עם טראומת הנפילה שצצה מחדש בתקופת הקורונה – בכך שחזרתי לקהילה והכרתי את בר פטילון, שותפי הנוכחי, ומאז רכשנו ניסיון של פליפים (רכישה, שיפוץ ומכירה מיידית של נכס ברווח גבוה), ועד לפרוץ המלחמה התמקדנו בנישות נדל"ן חדשניות ומגוונות, כמו תיירות-נדל"ן בקונספט חדשני באיי הקריביים, בין השאר. אני מאמין כי ברגע שהמלחמה תסתיים על הצד הטוב ביותר והחטופים ישובו אלינו, המשקיעים הישראלים יחזרו לתת אמון בהשקעות נדל"ן בחו"ל, ומאמין שיאהבו את הקונספט שאנחנו מציעים."

אשמח להבין איך מגבלת השמיעה שלך לא מפריעה לך בתפעול מול הלקוחות? כמו כן, גם בקשרים מול ספקים בחו"ל, לדוגמא הספקים שפגשת ביפן? איך הצלחת למרות המגבלה שלך לגשר על פערי השפה?
"אתחיל בזה שלא נתתי לחירשות שלי, שכביכול נקראת הקושי שלי, להשתלט עליי. אני דווקא רואה בחירשות שלי מתנה – וזה מדהים עד כמה שאני נדהם כל פעם מחדש! אני דוגל בנגישות מלאה, ואני הולך בדרך הזו תמיד איתי לכל מקום. כלומר, עם הלקוחות שלי אני בקשר רק בוואטסאפ, מה שמבטיח תקשורת ברורה יותר. אני גם יועץ לתכנון מסלולי טיול ביפן ונפגש עם לקוחות פרונטלית אחד על אחד. כשאני יושב מולם קל לי יותר לקרוא שפתיים. אבל כשמדובר בשפה שהיא לא שפת האם שלי, כאן האתגר גדול יותר ולא ויתרתי – כמו במקרה של הספקים שפגשתי ביפן, הבאתי איתי ליפן מתורגמנית שתרגמה אותי מעברית לאנגלית עבורם, ואותם תרגמה לי מאנגלית לשס"י, שפת סימנים ישראלית, והיה סופר מוצלח! אומנם אני קורא וכותב באנגלית ברמה טובה, אך בדיבור קשה לי להבין בגלל שוני במבטא. הכל עניין של התמדה, נגישות ורצון של שני הצדדים על מנת לגשר על הפערים. עד היום שותפיי ואני מחזקים את שיתופי הפעולה עם הספקים דרך מיילים ופגישות זום שתמיד מלוות בהתרגשות רבה בכל פעם מחדש. מה שאני מנסה לומר זה שכל קושי או אתגר שמגיח, רק מדרבן אותי למצוא פתרונות נוספים ואני לא נותן לחירשות שלי למנוע ממני את החלומות הכי גדולים והכי פרועים שלי – ליצור ולהגשים אותם יחד עם אנשים ועבור אנשים."

מה הערך המוסף שלך בתכנון הטיולים? למה שנזמין דרכך טיולים? למה לפנות אלייך כשאפשר לשלוף מידע על טיול באינטרנט?
"נתחיל מזה שחשובה לי תקשורת, ושאני אוהב אנשים. אני מקשיב לבקשות הלקוחות ומפנים אותן על מנת שאוכל לבנות את טיול חלומותיהם בהתאם. אני אוהב לעזור בהגשמת חלומות כדי שיהיה להם חיוך רחב מאוזן לאוזן, לאורך כל הטיול. אני תמיד מנסה לחשוב מחוץ לקופסא, כיצד לשפר עוד את תכנית הטיול, עד שהיא תקלע בול לטעמם. בנוסף, אני אוהב להפתיע במגוון הצעות לחוויות ייחודיות שמאוד קשה למצוא ביפן ושכמעט אין אותן בעולם, חוויות שמתאימות להעדפות שונות וטעמם של מטיילים – כמו סדנת קינצוגי, שזו סדנת חיבור כלי חרס שבורים, סדנת יציקת חרבות, חווית נינג'ות וסמוראים, מדיטציית הליכה שקטה עם נזיר בודהיסטי מהמנזר אל תוך יער, ליקוט ירקות אורגניים בשדות, בישול ארוחה ולינה בבית קש בכפר אותנטי. כמו כן, אני עושה להם ארגון וסדר בכל עודף המידע שנמצא באינטרנט ומציג את התכנית בצורה מאוד ברורה ונקייה, ובכך מקנה חיסכון בזמן וסדר בבלגן ללקוחות. הרבה מהמידע באינטרנט מאוד מבלבל ואפילו יכול לפגוע בחווית הטיול. והדבר הכי חשוב, ישראלים רואים את יפן כמדינה הכי מסובכת להתמצאות ומאתגרת מבחינת השפה, התרבות, התחבורה וכו', וכאן אני נותן להם מענה בכך שאני מלווה אותם לאורך כל הטיול דרך וואטסאפ. אני שם בשבילם גם למקרי חירום כמו קושי במציאת מוזיאון או פספוס רכבת אחרונה, נותן להם מענה ותחושת ביטחון וליווי בזמן אמת, בעת הצורך ועד שהם חוזרים הביתה בבטחה."

הכתבה נכתבה בשיתוף רז ביר

אולי יעניין אותך