fbpx
  • 29 באפריל 2024

מדוע משקיעים החלו לקנות קרקעות בראשון -לציון כאילו הן במבצע של אחד פלוס אחד

 מדוע משקיעים החלו לקנות קרקעות בראשון -לציון כאילו הן במבצע של אחד פלוס אחד

הכתבה נכתבה בשיתוף קליימקס

לכל ישראלי ותיק יש סיפור על נכס שהציעו לו בגרושים, בתקופה ההיא כשבגרוש היה חור, אך הוא סרב בגלל מיקום מרוחק, וכיום הנכס הזה שווה מיליונים. מסתמן שהקרקעות המקיפות את ראשון לציון מחזיקות את אותו פוטנציאל עסקי.

מומחים רבים טוענים שמי שיחזיק קרקעות בטבעות המקיפות את תחנות רכבת המטרו בראשון לציון, יוכל להרוויח בענק.

אישור קו המטרו הוביל לתוכנית מתאר ארצית חדשה שמטרתה לקבוע את מראה השכונות אשר מקיפות את תחנות המטרו – מדובר בפרויקט השבחת קרקע בקנה מידה מהגדולים בהיסטוריה הישראלית, שיכול להגיע לרווח של מאות אחוזים –  תמ"א 70 פרויקט המטרו  – תכנית מיתאר ארצית, למרחב תחנות המטרו במטרופולין תל אביב, המקודמת על ידי המדינה.

"בתקופה בה תחנת רכבת השלום ומגדלי עזריאלי היו בראשית התהליכים התכנוניים שלהם, אף אחד לא שיער שהקרקע הזו תהפוך לפרויקט אדיר עם שווי קרקע ונכסים שקשה לספור", אומר מנכ"ל קליימקס.

"מי שמרוויח מהשקעות הם אלה שיודעים לקרוא את המפה ולהשכיל להבין לאן העתיד הולך. לא צריך להיות מבין גדול כדי להביט בתכנית המיתאר ולהבין איפה יעבור קו המטרו, היכן ימוקמו תחנות הרכבת ועד כמה קרקע פנויה באיזור המרכז היא דבר נדיר", מסביר מנכ"ל קליימקס, אז מה עושים? מסתכלים על טבעות ההשפעה סביב תחנות "יוסף בורג", "הרצוג" ו"ראשונים" הצפויות לקום בראשון לציון, ומבינים שהחל מ-199 אלף ש"ח זו השקעה שעתידה להוכיח את עצמה בקלות – בין היתר בזכות מגדלי המגורים, איזורי המסחר והשכונות הצפויות לקום שם – עם צפי לביקוש מהגבוהים בישראל".

פרויקט המטרו ראשון לציון

רווח משמעותי משווי הקרקע

אסור להחמיץ את ההזדמנות להצטרף לפרויקט לפני כל השאר. התכנית הזו נולדה מצורך לאומי שמטרתו למצוא פתרון לפקקי הענק ולמשבר הדיור. שלושת קווי המטרו שיבנו עומדים על תקציב של 150 מיליארד ש"ח והמדינה מכוונת להחזיר את ההשקעה באמצעות הפשרת קרקעות באיזורי הטבעת.

ניתוח שביצע מנהל התכנון (מרץ, 2023) מצביע על כך שתמ"א 70, התכנית לבנייה סביב תחנות המטרו העתידיות, תאפשר בניית 500 אלף דירות חדשות לפחות ורוב שטחי המשרדים יתרכזו שם

מדובר בהזדמנות חד פעמית , במחיר של החל מ- 199 אלף ש"ח לקרקע, הזדמנות בנקודת זמן אידיאלית , למהירי החלטה שיודעים לקרוא את המפה

*הקרקע אינה זמינה לבניה

*אינה מיועדת לבניה פרטית

רוצים שנציג יחזור אליכם עם מידע נוסף? השאירו פרטים כעת

הכתבה נכתבה בשיתוף קליימקס

אולי יעניין אותך