fbpx
  • 19 במאי 2024

מילדה שבורה שאיבדה את הדרך למאמנת רגשית מוערכת לילדים ומתבגרים

 מילדה שבורה שאיבדה את הדרך למאמנת רגשית מוערכת לילדים ומתבגרים

הכתבה נכתבה בשיתוף שרון רגב

הסיפור המרגש של המאמנת שיצאה למסע לגילוי עצמי מתוך הטרגדיה של חייה ובחרה מחדש את הדרך שלה ושל הילדים שלנו.

הכירו את שרון רגב מאמנת רגשית אינטגרטיבית ממרכז הארץ שבכל יום ביומו היא עוזרת לילדים ומתבגרים למצוא את הכוחות שלהם בעצמם, לחזק את החוסן וליצור לעצמם דימוי עצמי חיובי ולהורים שלהם – חיים רגועים ושלווים יותר.

שרון רגבואוו…נשמע שעברת משהו מאוד כואב ומשנה חיים…
"משנה חיים זאת בדיוק ההגדרה לטרנפורציה שעברתי…
ביום בהיר אחד, ללא הכנה מראש ליבו של אבי נדם. אבי שהיה דמות מאוד משמעותית בחיי, התווה את דרכי והיה לי לעוגן גם בחיי הבוגרים, המבוגר הזה שכל ילד צריך שיאמין בו…כבר לא היה איתי. על אף הניסיון, החוכמה והטוב שנשאר נותרתי שבורה וחסרת אמונה, לא ידעתי כאב כזה, חוויתי משבר בזוגיות, התרחקתי ממשפחתי, התנהלתי בחיי באופן מאוד טכני ואף עזבתי את עבודתי האהובה כגננת חנ"מ במשרד החינוך כי לא נותרו בי הכוחות…מהמקום הנמוך הזה יצאתי למסע לחיפוש עצמי. כשהחלטתי לגשת לטיפול ונחשפתי לעולם האימון והnlp הגיע הרגע המכונן הזה שבו הבנתי שכל התשובות נמצאות בתוכי.תחושת השליחות ומחקר מעמיק לגבי שיטות טיפול שונות הובילו אותי ללמוד nlp,טיפול רגשי והנחיית הורים ובהמשך אימון אינטגרטיבי ובכך לשכלל את היכולות שלי. הלימודים פתחו לי צוהר לנפש, החיבור שלי לילדים תמיד היה טבעי ושם החלטתי שמגיע לכל ילד להיות מאושר ובטוח במקום שהוא נמצא ולדעת שיש לו את כל המשאבים שהוא זקוק להם כדי להשיג חיים שלווים גם אם בדרך הוא קצת הלך לאיבוד כמוני והתפקיד שלי יהיה לעזור לו לראות את הכוחות האלו – גם אם הם סגורים באיזה מגירה בתוך הנפש."


שרון רגב היא בת 40, נשואה לרועי ואמא של עומרי, עמית ואריאל אהבות חייה. בעלת תואר BA במדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה, גננת חינוך מיוחד במשרד החינוך, מדריכת נערים פגועי נפש בעמותת אנו"ש ,מורה לריתמוסיקה, MASTER NLP, מטפלת רגשית אינטגרטיבית לילדים ומתבגרים ומנחת הורים.
נראה שצברת המון ידע ותארים ודווקא מתוך המקום החלש והכואב – צמחת להיות מומחית בתחומך …בהחלט סיפור מעורר השראה.
"אכן. כבר 15 שנים אני מתפתחת ולומדת (ועוד אלמד) אבל רק אחרי שאני בעצמי עברתי תהליך טיפולי ושינוי מחשבתי – היום אני כבר יודעת שאני בשליחות של חיי ויותר מתמיד מתרגשת לשנות חיים של משפחות ולהנות מהדרך."

אז למה לי לבחור באימון רגשי אינטגרטיבי עבור הילד שלי?
"אימון רגשי אינטגרטיבי נועד להפגיש את הילד עם עצמו, עם הרגשות שלו ועם יכולותיו. כשהוא מרגיש מספיק משמעותי – הוא פנוי להתאמץ ולהבין מה הם האתגרים שלו ומהם המחסומים שלו – בדרך שלו. אימון כזה הוא תהליך קצר טווח וממוקד ,לרב כולל 12-16 פגישות שבועיות, עד 4 חודשים לערך. הוא חוויתי, הילד בו פעיל ודינמי- הוא מתבצע תוך כדי תרגילים, משחקים, ספרים, יצירה, דמיון מודרך, קלפים טיפוליים וכמובן שיח רגשי ובסוף כל אימון הילד מקבל משימה לביצוע שלה הוא מקדיש 10 דק ביום…אצלי בקליניקה עושים חיים אבל עובדים ! במקביל ולפי הצורך אני פוגשת את ההורים כדי לשקף להם את התהליך כי בסוף היום הם אלו שמעצבים את סביבתו של הילד ויכולים לסייע לו להוציא לפועל את הכלים שרכש אצלי באימון. תוך זמן קצר הילד רוכש תחושת יכולת, מסוגלות עצמית וביטחון לנהל את עצמו ללא תלות בי המאמנת או בהוריו."

האם אימון רגשי ממוקד וקצר נכון יותר מטיפול רגשי ארוך? איך את בוחרת מה לעשות עם כל ילד?
"זאת לא שאלה של נכון או לא נכון…טיפול אחד לא בהכרח יתאים לאחר לכן העשרתי את ארגז הכלים שלי במגוון שיטות, כדי שאוכל להתאים לכל מתאמן את השיטה שתתאים לדרך שלו.
תראה, היום כולם רוצים תוצאות מהירות וזה גם אפשרי לביצוע אם עובדים לפי שיטה…
בשני המקרים – אני קודם כל מעניקה להם מרחב חם ומחבק, נקי משיפוטיות ומאפשרת להם להרגיש נוח בדיוק כמו שהם…אני מקשיבה למילים ולשפת הגוף וכדי למקד את התהליך הדבר הראשון שאני עובדת עליו עם הילדים זה הכרות עם עולם הרגשות שלהם. אם הילדים יודעים לזהות את הרגשות שלהם, מודעים אליהם ויודעים לדבר אותם הם כבר בחצי הדרך – נניח אם מתאמן יבוא ויגיד לי שהוא מרגיש שהוא לא טוב בכלום כי הוא לא מצליח לשבת ולהתרכז בשיעור – אדע מהו שורש הבעיה, מהי האמונה המגבילה שלו, איזה רגש הופעל? מה היתה הפרשנות וכו וכשהם משתפים את הסיפור שלהם ללא רעשי רקע ובבהירות הדימוי העצמי שלהם עולה, הגדרת המטרה ברורה לשנינו, אנחנו מצליחים לחגוג הצלחות קטנות וזה גם המניע להצלחת המשך התהליך."
וזה תמיד מצליח?
"כשיש הובלה מותאמת, חיבור רגשי נכון בין הילד למאמנת, הגדרת מטרה ברורה ויכולת מדידה – תמיד! כבר לאחר האימון ה 3-4 ניתן לראות שהביטחון העצמי עולה באופן משמעותי וכל למידה חדשה כבר הופכת לחלק מדרך החיים החדשה של הילד."

למי מתאים האימון הרגשי אינטגרטיבי ? איך אדע אם הילד שלי זקוק לאימון רגשי ?
"בגדול – האימון מתאים לכל ילד שלא טוב לו במצבו הנוכחי והיה רוצה לשנות אותו ושנמצא בטווח הגילאים 8-16.
מרבית הילדים שמגיעים אליי לקליניקה הם ילדים שזקוקים לחיזוק הכישורים החברתיים שלהם, ילדים שהוריהם או הם מגדירים את עצמם כבודדים ועצובים, שאין להם חברים, שחווים התפרצויות זעם, קשיים בלימודים, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, חרדות, בעיות בתקשורת בתוך הבית, עם ההורים והאחים או מביה"ס והגן עם החברים, בעיות קשב וריכוז ועוד."
אם היה באפשרותך לתת עצה אחת לכל מי שמתחיל תהליך של אימון רגשי עם ילדו כדי שיפיק מהתהליך את המיטב, מה היתה העצה שלך?
"הורים יקרים, הרבה תלוי בכם…ככל שתהיו מגוייסים יותר, תתמכו ותהיו חלק מהדרך של ילדכם – כך הצלחת הטיפול תגדל."

ואני מחזיר אותך למערכת החינוך כי יש לי תחושה שהם פיספסו אותך בגדול – אם היה באפשרותך ליצור קורס חובה אחד שהיה נלמד בבית הספר ע"י ילדים איזה קורס זה היה?
"מחמיא לי מאוד…האמת שאני אשמח להשפיע שוב דרך מערכת החינוך ולהגיע לכמה שיותר ילדים.נראה שמבחינה רגשית וחברתית העולם הטכנולוגי החדש מרחיק את הילדים מעצמם ומהסביבה לפיכך הם מתקשים לייצר קשרים חברתיים ולא מצליחים לנהל תקשורת אנושית תקינה אם בכלל – לצערי משם הדרך למצבים רגשיים מורכבים קצר מאוד – להפרעות קשב וריכוז, לחרדות, חרמות, דכאונות ובמקרה הכי גרוע – התאבדויות. בלתי נמנע להרחיק אותם מהעולם הזה ולכן שמתי לעצמי מטרה להביא את הידע הרחב שלי מתחום החינוך והאימון הרגשי ולחבור איתו לעולם הטכנולוגי וכבר בימים אלו אני שוקדת על מיזם חדש מיוחד במינו יחד עם חבר מומחה בעולם הטכנולוגי כדי לתת מענה מדוייק, לילדים במציאות של היום."
נשמע מטורף…אבל לא הבנתי במה מדובר בדיוק…
"חחח…זה הכי הרבה שאני יכולה לספר לך בנתיים – כשזה יגיע, כולם כבר ישמעו על זה"
תודה רבה לך שרון, סיקרנת אותי מאוד ובטח שגם את הקוראים…איפה אפשר ללמוד עלייך עוד?

בפייסבוק Sharon aharon regev
באינסטגרם sharonush5
ובטיק טוק Sharon regev5383

הכתבה נכתבה בשיתוף שרון רגב

אולי יעניין אותך