fbpx
  • 19 במאי 2024

"מתיש": אלפי בעלי עסקים בישראל סובלים מתהליך הוצאת רישיון עסק ולא תמיד באשמתם!

 "מתיש": אלפי בעלי עסקים בישראל סובלים מתהליך הוצאת רישיון עסק ולא תמיד באשמתם!

הכתבה נכתבה בשיתוף מוריה אלחרר

עולם העסקים והמסעדנות כידוע רווי קשיים והתמודדויות עם בירוקרטיה, הראשון שבהם הוא הוצאת רישיון לעסק ולעיתים הוא הופך להיות מייגע ומפרך.

לשם כך התיישבנו לשיחה עם האדריכלית מוריה אלחרר.

מוריה היא אדריכלית ומעצבת בעלת שם עם ניסיון רב ברישוי עסקים בכל רחבי הארץ. היא מלווה את הלקוחות שלה משלב התכנון הראשוני ועד לקבלת הרישיון המבוקש תוך שהיא מסייעת בעבורם מול הרשויות והגורמים שעשויים להקשות על התהליך.
פגשנו כדי לשאול מה העצות שלה לבעלי עסקים בתהליך

תציגי את עצמך
אני מוריה אלחרר מפ"ת, נשואה ואמא לילדה מדהימה, בעלת תואר הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים. בשנים האחרונות אני מלווה בעלי עסקים בתהליך הוצאת רישיון עסק.

מהם ההתמודדויות שלך במקצוע?
האתגר הגדול הוא היצירתיות, לצאת מחוץ לקופסא. אני מתמודדת מול 2 גורמים עיקריים ומכריעים – הלקוח והרשויות. לא תמיד רצונות הלקוח עולות בקנה אחד עם דרישות הרשויות וכאן, התפקיד שלי הוא להיות היצירתית ולהגיע לעמק השווה בשביל הלקוח שלי שהוא כמובן בראש סדר העדיפויות.
מה לדעתך הטעות של בעלי עסקים בכל ההתנהלות שלהם בנושא הזה?
נתקלתי בהרבה מאוד בעלי עסקים שעשו תהליך הפוך – קודם שיפצו את המקום ורק לאחר מכן התחילו בתהליך הוצאת רישיון מול הרשויות, כמובן שזה גרם לסירובים רבים מצד כל הגורמים והלקוח מצא את עצמו מוציא כספים מיותרים ומתעסק בהמון דברים שיכל לחסוך אותם מלכתחילה.

איזה טיפ היית נותנת לבעל עסק שמתחיל בתהליך?
סבלנות ולדעת שלכל דבר יש פתרון. הרבה בעלי עסקים נלחצים מדרישות הרשויות, מסירובים העלולים להגיע ומצד שני הם התחילו לשלם שכירות ולחוצים לפתוח את המקום. לכן העצה שלי היא לעבוד מהתחלה עם איש מקצוע מנוסה שמזרז עבורם את התהליך ומלווה אותם לאורך כל הדרך ולדעת שהסבלנות משתלמת כי להכל יש פתרון.

מה הייחודיות שלך בשוק?
שהכל תחת קורת גג אחת.
אני מאחדת עבודה של 2 משרדים למשרד אחד ומלווה את הלקוח מכל הכיוונים – גם בליווי הוצאת רישיון וגם בעיצוב. ככה אני חוסכת ללקוח את התמרון בין בעלי המקצוע וגם מזרזת את התהליך מכיוון שהכל יוצא מאותו המשרד.

מהי החשיבות של לקיחת מעצבת לעסק?
בעיניי קיימת חשיבות עצומה לנראות העסק. עסק שמעוצב נכון הוא הפרסומת של עצמו. הוא מוכר יותר, מסקרן יותר ונותן חוויה יוצאת דופן ללקוח שתגרום לו לחזור שוב וכמובן להמליץ לאחרים מפה לאוזן או ברשתות החברתיות.

הכתבה נכתבה בשיתוף מוריה אלחרר

אולי יעניין אותך