fbpx
  • 29 באפריל 2024

סטודיו הבוטיק שמשלב בין שני העולמות

 סטודיו הבוטיק שמשלב בין שני העולמות

הכתבה נכתבה בשיתוף הילה בביאן

לוגו שנצרב בזיכרון, תמונות מושכות ברשתות החברתיות, משיכת לקוחות, הם שירותים שניתנים לעסקים הנחשבים היום בגדר חובה לכל עסק מצליח

היי הילה, ספרי לנו על עצמך
הילה בביאן, ירושלמית בת 29, בעלת עסק לצילום ועיצוב גרפי. כבר חמש שנים בתחום, אני בעלת תואר ראשון ב'תקשורת צילומית' ממכללת הדסה.

מאיפה הכל התחיל? למה דווקא עצמאית?
שאלה מצוינת, ובכן, את העסק שלי פתחתי אפשר לומר "בלית ברירה". עבדתי עם חברה גדולה והייתי חייבת להוציא קבלה על שמי. אז הקמתי את העסק שלי בתחום הצילום וקיבלתי עוד ועוד עבודות. עם הזמן התגלגלתי והתפתחתי גם בתחום העיצוב הגרפי, האמת שלגמרי במקרה. בזמן הלימודים התנדבתי במשך שנה לעצב פרסומים ומודעות לאגודת הסטודנטים במכללה, לאחר שנה עשיתי מזה גם כסף (זעום יש לומר, בכל זאת סטודנטית). ומשם הכל היסטוריה. סיימתי את הלימודים והתפרסמתי מפה לאוזן בירושלים והיום יש לי קהל לקוחות רחב ומגוון שהשגתי בשתי ידיי.
בחרתי להיות עצמאית ולא שכירה מהסיבה הפשוטה שאני אוהבת ומעדיפה להיות אדון לעצמי, לנהל את עצמי ואת הזמן שלי לפי העבודה והצרכים שלי. אני למשל יכולה לעשות לי יום חופש בקלות יותר מאשר מישהי אחרת שעובדת כשכירה. קשה לי שאומרים לי מה לעשות ומכתיבים לי שעות עבודה. כמובן שלא תמיד הכל ורוד כעצמאית, מכיוון שיש המון בירוקרטיה במדינה, הרבה תשלומים ודברים שצריך לדאוג להם כדי להתפתח בעסק, להבטיח הכנסה כל חודש. אבל עם אמונה בה' ועם הכלים המתאימים – הכל אפשרי.
יש שאומרים שפלייר זה מה שיקדם עסקים, האם זה נכון?
אני חושבת שפלייר לא עונה לכל אחד על הצרכים, ולא הייתי ממליצה לכל בעל עסק לפרסם פלייר או מודעה. זה כן יכול לענות להרבה בעלי עסק, זה לא בהכרח מתאים לכל עסק. כמובן שתלוי ממה מורכב ומה כתוב בפלייר. כל עוד יודעים לעשות את זה בצורה טובה, אפשר למנף עסק דרך פלייר, אבל כמובן לא לסמוך רק על פלייר, אלא על שפה אחידה של פרסום העסק, כל הזמן לפרסם מה עושים בעסק, במה העסק יכול לתרום ללקוחות שלו ועוד. למשל – למאמנת כושר הייתי ממליצה לאו דווקא לפרסם בפלייר את המחירים למנוי וייעוץ וכדומה, אלא לפרסם את מה שהמאמנת עושה, למשל- מערכת שיעורים, מה התוצאות שאפשר להשיג בעזרתך, מה מייחד אותך, מבצעים, תמונות של לפני ואחרי. בשביל שהפלייר יהיה אפקטיבי ויביא לקוחות, צריך לדעת איפה לפרסם אותו, האם בכלל להדפיס אותו? ולתלות אותו במקום בו קהל היעד שלך מסתובב או להשאיר אותו רק למסך ולפרסם ברשתות חברתיות, ווצאפים בשכונה וכדו'.

עיצוב ושפת המותג מקדם עסקים, האמנם?
בהחלט!
ובכן, התשובה לכך היא שאנו מאוד מושפעים. מחקרים מראים, למשל, שאנשים הנתפסים בעינינו יפים יותר – גם נתפסים בעינינו טובים ומוכשרים יותר. כאלה אנחנו. במילים אחרות, תכונות כמו יופי וייצוגיות משפיעות על ההחלטות שלנו. על האמון שאנו נותנים. על מה אנחנו קונים, ממי אנחנו קונים ובכמה אנחנו קונים. אנשים קונים בסופו של דבר עם העיניים.
זו הסיבה העיקרית מדוע העיצוב הגרפי חיוני ונחוץ כל כך. ארגונים, עסקים וחברות שמבינים זאת – משקיעים הרבה ביצירת שפה ויזואלית שתשרת את מטרותיהם, מתוך הבנה כי איך שהם נראים ומה שהם משדרים, משפיעים מאוד על הישגיהם ועל עתידם. כשרואים עיצוב שהוא מדויק, מקצועי, מדבר את השפה של העסק, את הערכים בהם העסק דוגל והמאפיינים שלו – זה מה שאנשים יבינו, זה בעצם הקשר הראשוני עם הלקוח הפוטנציאלי. אנשים יבינו שהעסק הוא עסק סמכותי, שהשקיעו כסף ומאמץ, שזה לא עוד 'סתם' עסק, שזה עסק רציני. שיבינו מה הערך שהעסק נותן ללקוחות שיגיעו אליו. דרך המיתוג אפשר לשקף את המוצרים והשירותים שמעניק העסק, כמו גם את אופיו וערכיו. וכל זה דרך הלוגו, הצבעים, השפה ועוד.
אז מה בעצם מבדל אותך מעסקים אחרים?
אני חושבת שמה שמבדל אותי מעסקים אחרים וממעצבות אחרות הוא הסבלנות שיש לי לכל לקוח או לקוחה. חשוב לי מאוד להקשיב ללקוח, מה המטרה שלשמה הוא פנה אלי, מה העסק שלו והמטרה שלו, לשמוע מה הוא צריך כדי למקסם את התוצאות של העיצוב שלי, שאדע לאיזה קהל יעד זה יגיע ושהעיצוב יהיה אפקטיבי ולא סתם עוד פרסום שרואים אצל כולם. אני רוצה בסופו של דבר שהלקוח יצא מרוצה, שיישאר לקוח שלי וגם ימליץ עלי לחברים ומכרים.
יצא לי לשמוע על עסקים בתחום שלי בהם לא שאלו את הלקוחות שלהם מה הם צריכים ופשוט עיצבו להם פלייר מבלי שהלקוח יגיד את דעתו. ככה הלקוח יוצא מתוסכל, לא מסופק ובתחושה שלא סופרים אותו, ואולי באיזשהו אופן שהוא סתם שילם כסף שהלך לפח.
בנוסף, אני חושבת שיש לי אהבה למקצועות האלו. אני קמה כל בוקר בתחושה שיש לי עוד הרבה להספיק ולהתקדם והכל בתחושה של אהבה וסיפוק, כי אני בסופו של יום נהנית גם מתהליך העבודה, גם מהלקוחות שנהפכו מזמן להיות החברים שלי, ובסוף והכי חשוב – לקוחות מרוצים. זה ערך עליון מבחינתי. לקוחות חוזרים זה דבר שממלא לי את הלב, ונותן לי עוד גז ואנרגיה להמשיך במה שאני עוסקת בו.

במה העסק שלך מתמחה?
עיקר העיסוק וההתמחות שלי הוא עיצוב גרפי. זאת אומרת שאני מעצבת הרבה דברים החל מלוגו, עיצוב מודעה או פלייר, שמשוניות, רולאפים, שלטים, חוברות, עלונים, מיתוג אירועים ופרויקטים, הזמנות לאירועים ועוד.
בנוסף, העסק שלי מתמחה בצילום, צילום אנשים בעיקר. אני אוהבת לצלם אנשים וליצור קשרים ואינטראקציה עם אנשים. לתת שירות מקצועי, אמין, מהיר וכמובן הנאה יחד עם המצולמים, שבסוף יוצאים שמחים ומרוצים מהתוצאות. יש לקוחות חוזרים שמזמינים אותי לעוד צילומים, שזה דבר ממלא לי את הלב.

עם איזה לקוחות את עובדת?
עיקר העבודה שלי כיום מגיעה מלקוחות גדולים כמו עיריית ירושלים, מינהלים קהילתיים, ישובים, מועצות אזוריות ולקוחות פרטיים כמו מעצבת גבות, אפילטורית, מנהל הצגות, נדל"ן ועוד.

מה הלאה? איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים?
ואוו! האמת שהחלום נרקם לו לאט לאט, וזה כיף גדול! החלום הוא להפוך להיות בעלת משרד פרסום, בו אאגד את כל היכלות שלי, אגייס עובדות ואקים חברה בעלת שם, כזה שכולם יכירו. חברה שמתמחה בכל הכלים על מנת לתת ללקוח את כל מה שהוא צריך על מנת לפרסם אותו או אירוע שהוא מתכנן או של רצון אחר שרוצים לפרסם. זה יתחיל במיתוג האירוע, בצילומי תדמית, שיווק, וכמובן – פרסום ברשתות החברתיות, כך שימשוך קהל.

הכתבה נכתבה בשיתוף הילה בביאן

אולי יעניין אותך