fbpx
  • 23 באוקטובר 2024

עשרות אלפי בעלי דירות ונכסים בישראל מנסים לחסוך על שירותי ״תיווך״ ומפסידים עשרות עד מאות אלפי שקלים בכל עסקה

 עשרות אלפי בעלי דירות ונכסים בישראל  מנסים לחסוך על שירותי ״תיווך״ ומפסידים עשרות עד מאות אלפי שקלים בכל עסקה

הכתבה נכתבה בשיתוף דניאל צייטלין, יועץ נדל״ן

עשרות אלפי בעלי דירות מנסים לחסוך בדמי תיווך ומפסידים סכומי עתק במכירת דירתם. דניאל צייטלין, אחד מיועצי הנדל״ן הצעירים והבולטים בכרמיאל, מסביר בראיון מיוחד על הצעדים שכל בעל נכס שחושב על מכירה חייב לנקוט כדי להמנע מהפסד כספי עצום. ואף להגדיל את הרווח בקלות.

דניאל, מה הבעיה במכירת דירה ללא מתווך בשוק הנדל״ן הנוכחי?

הבעיה העיקרית בשוק הנדל״ן הנוכחי היא שאנשים לא מבינים את מצב השוק והנגזרות לכך       שהופכות כל רכישה ומחירה שלנכס ללא פשוטים כמו שהיו בעבר, כך שהמוכר עלול להפסיד       עשרות ואף מאות אלפי שקלים במכירת ביתו ואף להגיע לתביעה ולבתי משפט אל מול הקונה.

מה מצב השוק היום שהופך רכישה ומחירה של נכס לתהליך קשה ומיגע?

השוק רותח, בעלי דירות מפחדים למכור ולהשאר ללא בית. המחירים עולים בקצב מטורף, ההיצע נמוך והביקוש גבוה וממשיך לגדול מיום ליום.

אנשים לא מודעים למחירו ״האמיתי״ של הנכס שהם מוכרים, לדוגמא דירה שמוערכת על-ידי שמאי ב-2,000,000 נמכרת ב2,300,000. הקונה לא מודע לכך שהמחיר ״גבוה״ ולאחר חתימת החוזה ותשלום ההון העצמי יצטרך לקחת הלוואה נוספת למשכנתא מהבנק או לבקש כסף מהמשפחה על מנת להשלים את העסקה.

במידה והקונה לא יכול לקבל הלוואה נוספת לצורך השלמת העסקה ואינו מגיע ממשפחה עמידה, החוזה דינו להתבטל ובמצב הנתון הקונה מחויב בפיצוי מוסכם של 10% משווי העסקה על ביטולה. וכך מתחיל ויכוח בין המוכר לקונה המוביל בפעמים רבות לבתי משפט. לעומת זאת מצידו של המוכר יכול להיות גם כן התחייבות לרכישת נכס אחר שלא יוכל לכבד, וכך נוצרת שרשרת שבה כולם יוצאים מופסדים.

אם מחירו האמיתי של הנכס הוא 2 מיליון ובעל הנכס מוכר אותו ביותר, למה הוא מפסיד בעצם?

מחירו ״האמיתי״ של הנכס מהווה את הערכת השמאי שניתן לקבל, אך אותו הנכס בשוק היום יכול להמכר גם ב-2,400,000 – אז מי קובע את מחיר השוק בעצם?

אנחנו. האנשים שקונים.

עקב ההיצע הנמוך והביקוש הגבוה איש מקצוע אמין שמלווה את תהליך המכירה יכול למצוא את הפוטנציאל מאותו הנכס

עקב ההיצע הנמוך והביקוש הגבוה איש מקצוע אמין שמלווה את תהליך המחירה יכול למצא את הפוטנציאל מאותו הנכס וללוות את בעל הנכס והקונים כך שגם אם הנכס נמכר בכ-300 אלף מעל הערכת השמאות, בעל הנכס יקבל את הסכום הגבוה ביותר ללא חשש לפירוק העסקה או ביטולה.

למה המתווך יוכל להשיג מחיר שאותו בעל הנכס לא יוכל?

מרבית האנשים מסתמכים על יד 2 כמקור לפרסום הדירה.

אך היום אנשים רבים נמצאים במקומות שונים ומחפשים בדרכים חדשות שאנשים לא מודעים אליהם. מתווך שיודע להתנהל בצורה נכונה וחכמה אל מול הפלטפורמות החברתיות יוכל להגיע לקהל יעד רחב יותר שיוביל לכמות לקוחות גבוה יותר שיגיעו לראות את הנכס, ולכמות הצעות מחיר גבוה יותר. כך נוצרת תחרות על הנכס ומשא ומתן מנקודת חוזקה – מה שיוביל למחיר סגירה הגבוה ביותר עם התנאים הטובים ביותר עבור בעל הבית.

דניאל מה היית ממליץ לאותם אנשים שחושבים למכור את ביתם או לקנות לראשונה

ההמלצה הטובה ביותר שאוכל לתת לאותם האנשים היא למצוא איש מקצוע אמין ואיכותי שילווה אותם בתהליך הקניה והמכירה, כך שלא יפסידו מכספם ויקבלו ליווי מקיף ומקצועי בתהליך המרגש והלא פשוט להיום של קניית ומכירת בית.

מה תמליץ לכל אותם האנשים שרוצים למכור לבד ללא איש מקצוע שילווה אותם?

נכון להיום אני בונה קורס דיגיטלי בחינם לכל אותם האנשים שבכל מקרה מעדיפים למכור לבד, לקבלת כל הכלים והכללים ולמכירת הנכס שלהם במחיר הגבוה ביותר בזמן הקצר ביותר ללא כל אותם הבעיות והתקלות שציינו עד עכשיו.

הכתבה נכתבה בשיתוף דניאל צייטלין, יועץ נדל״ן

אולי יעניין אותך